جمعه ۲ آذر
یا مُقَلَّب القُلُوب شعری از سیاوش اسفندیاری
از دفتر دفتر شعر سیاوش نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ جمعه ۴ فروردين ۱۳۹۶ ۰۲:۲۴ شماره ثبت ۵۴۵۸۹
بازدید : ۷۴۴ | نظرات : ۲۹
|
دفاتر شعر سیاوش اسفندیاری
آخرین اشعار ناب سیاوش اسفندیاری
|
*((یا مُقَلَّبَ القُلُوب ))*
سال نو آمد ولی من،باز، اسیر و خسته ام
پای هفت سین با دلی بشکسته ،من بنشسته ام
ای مُدَبَّر بر شب و روز ،همه صاحبدلان
از چه روزم همچو شب،تاریک و من دلبسته ام؟
حَوٌل و حالم،همچو پار،درگیر عشق است و فراق
حال من ،چون مرغ بی بال است،که از دام جسته ام
یا مُقَلَّب کن ،تو این قلب و دل بشکسته را
یا مُحَوَّل کن تو حالم،کز دو عالم خسته ام
عشق لیلا،آتشی بر جان و ایمانم زده
تشنه لب ،همچون نهالی در بیابان رسته ام
دیده ام خشکیده از داغ و بسوخت دل از فراق
من به شوق عاشقی ،چشم بر جهانت بسته ام
یا تحَول ده،دل چون شیشه و این دیده را
یا بدستم ده،به عیدی،نامه سربسته ام
ای مُقَلَّب بر قُلُوب و،ای تو ستار العیوب
حال و روزم همچو شمشیر است ،ولی بی دسته ام
در سپاه عاشقان،سردار و سالار است بسی
بر همه عاشقدلان،این سپاه ،وارسته ام
دیده کردم همچو یعقوب و بشد،صبرم ایوب
چون پلنگ دیده مهتابش ،به برکه جسته ام
دادرس دل خستگان،کی میرسد نوبت بمن
چون سیاوش ،منتظر بر آزمون ،بنشسته ام
(((SIAسیاوشVSH)))
1395/12/30
|
نقدها و نظرات
|
سپاس و درود استاد بانو بافقی نوروز تان فرخنده باد | |
|
عیدتان مبارک سیده بانو سپاسگزارم از حضور گرمتان | |
|
ایام بکامتان استاد استکی گرامی سپاسگذارم | |
|
عیدتان مبارک ،جناب استادحکیم سپاسگزارم | |
|
روزگارتان سبز و پر نشاط باد استاد بانو بابا خانی سپاسگزارم | |
|
سپاس از حضور گرمتان استاد انصاری | |
|
سپاسگزارم استاد راد صادقی ایام بکامتان باد | |
|
سپاسگزارم بانو غضنفری از دعای زیبایتان مانا باشید | |
|
عیدتان مبارک دوست عزیز سپاسگزار از تشویقتان ارمین جان | |
|
این نگاه و بینش شماست که زیبا میبینیدبانو نصیرپور نوروزتان بهروز باد | |
|
سلام و درود بزرگوار | |
|
سپاسگزارم از حضور و تشویقتان استاد کفائی ایام بکامتان خوش باد | |
|
سپاسگزارم از کامنت و تشویقتان استاد پارکی عزیز | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
سال نو مبارک!
روزگارانتان بهاری!
لحظه هاتان شاد!