جمعه ۲ آذر
قله های انتظار شعری از ياشار حسنيني
از دفتر شعرناب نوع شعر
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ ۲۱:۴۵ شماره ثبت ۵۳۸۰
بازدید : ۸۴۲ | نظرات : ۱۱
|
آخرین اشعار ناب ياشار حسنيني
|
آنک ستاره ای فرو ریخت
بر پهنای سوگوار دشت
چون بسان یکی قطره ای
افتاده بر گونه های سرخ بی گناه
و تازیانه ی سوزان باد
بر نازکای نجیب هر درخت .
آشفته عصیان لنگری بی جای
به اعماق زوال
و قیام کومه های بی رونق عشق
هم مسیر غرور
تا وحدت یگانه ی فریاد .
تا ظهور بی شولای جلوه های کمال
از منظر عبوس بی شعله ی فانوس
در جریان غریزه و انکار .
تا بادبان های شکسته
و ناخدای خفته ی هزار دریا
که سکان هدایت
در چرخش ناساز شوم دیوانگی
اشارت غفلتی
که آغازش
به دستان خام گمراهی نطفه بست .
چونان فاجعه ای بزرگ
که رسولان آفتاب و آب
از وقاحت شرم
به رنجی مضاعف
افول تلخ آدمی را
لب فرو بستند
و عابدان چشمه های تطهیر
ز گنداب جنون
سرود سوره های باران را
بر پیکر نیمه جان زمین
نومیدوار
سر دادند
تا مگر به معجزتی
یخدان روزان سیه
بر قله های وهن انتظار
خورشیدی غیورتر
پدید آید .
سرزمینی که آوازش
در گلوی خاموش سوخته یمان
تا هویت یگانه ی فریاد
غریبانه ننماید .
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.