پنجشنبه ۱ آذر
اسرار خلقت شعری از جلال پورسلیمانی
از دفتر فراسویِ خیال نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ ۲۲:۱۷ شماره ثبت ۵۳۰۶۲
بازدید : ۶۹۳ | نظرات : ۱۳
|
دفاتر شعر جلال پورسلیمانی
آخرین اشعار ناب جلال پورسلیمانی
|
خلقت از روزِ اَزل آمد از اسرار پدید
از همان دم که خدا صحنهء دوّار کشید
آبرنگ و قلم و قابِ فلک دستِ ازل
نقشِ زیبایِ زمین،چهرهء خورشیدِ سپید
گردشی گِردِ زمین،چرخشی آهسته چنین
چرخشِ فصل شد و روزِ دگر،شامِ جدید
تابش و بارش و آرایشِ زیبای زمین
ذرّه ذرّه به تنِ مردهء گِل عمر دمید
همه ذرّاتِ فلک ذرّه ای از زینتِ او
ذرّه از لطفِ ازل،زندگی از ذرّه پدید
عاقبت پرده نگر،عالم و مخلوق به وجد
نوری از غیب نهان (آدمی) از راه رسید
آدمی هر قدمی قفلِ دری بسته گشود
راز دانست ولی حکمتِ اسرار ندید
جلال پورسلیمانی.دیماه۱۳۹۵
|
|
نقدها و نظرات
|
سلام و سپاس بانوی گرامی قدردان حضور سبزتان هستم. شکوه نگاهتان پردوام | |
|
درود استاد ارجمندم سپاس از حضور و توجه حضرتعالی | |
|
سلام و سپاس سرکار خانم گودرزی به کلبهء محقر قلم حقیر خوش آمدید مانا باشید به مهر | |
|
سلام و سپاس از حضور سبز و توجه و تشویق شما. ممنون که لطف دارید و سر میزنید. شکوه نگاه مهربانتان پردوام | |
|
درود استاد بزرگوارم قدردان حضور و توجه حضرتتان هستم محبت فرمودید.سپاسگزارم | |
|
سپاس استاد ارجمند خوش آمدید به کلبهء محقر قلم حقیر قدردان حضورتان هستم | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
درود
بسیارزیبا بود