يکشنبه ۲۷ آبان
چند دو بیتی شعری از مهدی (بوف کور)
از دفتر دوبیتی نوع شعر دوبیتی
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ ۱۳:۳۸ شماره ثبت ۵۱۵۸۳
بازدید : ۵۴۸ | نظرات : ۵
|
آخرین اشعار ناب مهدی (بوف کور)
|
1-غمزه ی شمع
دانی که چرا غمزۀ شمع کام پروانه ببست
بر تنش اتش خود داده که کاشانه ببست
تا که خواهد رخ محبوب بگوید شرحی
اتشش بر یم کام امد و جوشانه ببست
2-سرو و چمن
سرو سهی را بگویید از چمن پیغام مارا
ای بلندا ان که از افلاک بینند دنیا را
کان چمن را باد افلاک رقص اید
بر تو چون تیغی ست جان کَند تن ها را
3-بلبل و گل
ان چنان بین گل و بلبل ما هست معما
با ناله ی اوغنچه چنانی که شده وا
تا پر به زند بلبلی ان سوی گلش گو
ان حکمت خار است که روییده ز گلها
4-برگ سبز
برگ سبزی را که دادم بر امانت ای خزانا
پس چرا ان رنگ زردی مانده بر جانش تو جانا
این چنین گر باشد رسم وفا در موسم اب
نی شکوفه اید از من نی که سبزی بر جهانا
ا
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.