جمعه ۲ آذر
قصیده عاشورا شعری از مهدی بروجردی رسا
از دفتر شعرناب نوع شعر قصیده
ارسال شده در تاریخ جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ ۰۰:۰۸ شماره ثبت ۵۰۸۵۶
بازدید : ۵۸۰ | نظرات : ۷
|
دفاتر شعر مهدی بروجردی رسا
آخرین اشعار ناب مهدی بروجردی رسا
|
تمام قامت مردانگی در یک طرف بود
رذالت با تمام چهره اش در یک طرف بود
به یک سو حق نمایان هم چو خورشید
به یکسو جهل و ظلمت جلوه گر بود
حسین ع در یکطرف با جمع خوبان
عمر با شمر وخولی ان طرف بود
حسین نور خدا خون خدا ناموس خلقت
عمر فرمانده کفر و پلیدی وستم بود
چو عاشورا بپاشد در بیابان بلا خیز
تمام حق و باطل رو به هم بود
در ان سو یکسره جهل و عداوت
ستم با کفرو پستی جنس هم بود
در این سو قامت حق ایستاده تاقیامت
مسیر حق نمایان و فراروی بشر بود
دران سو هم سپاهی جمع گشته
شرارت.جفت وهمد ست و قدم بود
در این سو لشکرحق صف کشیده
زمین تا اسمان فوج ملک بود
در ان سو لشکر باطل بظاهر
زسر تا پا سلاح وسازو برگ بود
اگر چه کفروپستی گشت پیروز
نهایت انچه غالب گشت حق بود
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.