دوشنبه ۲۸ آبان
|
دفاتر شعر باقر رمزی ( باصر )
آخرین اشعار ناب باقر رمزی ( باصر )
|
خط خطی
قسم به قلم
قسم به کلک ،
قسم به نی که مانند فرشتگان
کماکان در
حال سجود بر کاغذهای آدمیتند
و از نای خود سپیدی و گاه
سیاهی زمان را
معنا می بخشند .
سوگند به کتابهای سپید و
کاغذهای مچاله خط خطی
قسم به واژگان الهی
من در این انبان سوگند
هدفی جز رفاقت بین
خود و کاغذ ندارم
کاغذ را باید تعظیم کرد
دیرگاهیست که هیچ انگشتی
از سرچشمه ی اقیانوس زبان
برای ورق زدن قاموس ،
آغشته ی رطوبت نمی شود .
نسیمی هم نمی وزد تا
به دست صبا از مبداء ارس
نظاره گر تورق پاپیروس باشیم .
هنوز در سر خط
صفحه نخست زندگی
مانند . . . . .
پاهایمان در گل فرو رفته است .
باقر رمزی باصر
شهسوار 11/6/95
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
به صبحی که، دار معرفتش را بسته اند
به حکمت مُعلمی که قلمش را شکسته اند ــــــ
و ترکه ای اناری به دستش داده اند
بدون اینکه تاج بر عکسش را دیده اند
تواضع را سر مشق اول و اخر خود دید ه ام.
بداهه شاید ادامه داشته باشد
درود ها بر مرد استوار شعرناب