بگو چرا بی قراری ای وطن
**
بگو چرا بی قراری ای وطن
بگو چرا غصه داری ای وطن
بگو چرا اشک باری ای وطن
بگو چرا گریه داری ای وطن
**
چقدر تو تب داری- ای وطن
چرا تو سوگواری- ای وطن
چرا تو بی قراری ای وطن
چرا تو غصه داری ای وطن
**
چرا تو در تب می سوزی ای وطن
چرا توبی کس و یاری وطن
چرا تو تنهایی تنهایی ای – وطن
اسیر غم و دردهایی– وطن
**
وطن به حال خویش می سوزد -وطن
وطن چه بی کس می سوزد -وطن
وطن چه تب دار می سوزد- وطن
وطن چه غم بار می گرید– وطن
**
کسی تورا دوست نداره می دونم
غم تورا کس نداره می دونم
کسی نیست غم خوارتو می دونم
کسی نیست دل دار تو می دونم
همه به فکر خویش ند می دونم
دوست دار جیب خویش ند می دونم
همه با دشمن ات رفیقنند می دونم
همه طالب نفع خویش ند میدونم
**
وطن دوستات - به خواب ند می دونم
وطن خواهات - به خاک ند می دونم
وطن فروش هات زیادند می دونم
سینه چاک هات - کمیاب ند می دونم
**
خودم برا ت می میرم یک تنه
خودم غم درد هات میخورم یک تنه
خودم اشک هات پاک میکنم یک تنه
خودم جان فدایت میکنم – یک تنه
***
هزار و یک ترانه
دفتر دهم( کلاسپیدها)
نام ترانه: بگو چرا بی قراری ای وطن
حسن بذرگری(آیین نیشابوری)
توضیحات: سرایش95/6/1- بداهه- ناتمام- تقدیمی – تقدیم به دوست و استاد عزیز جناب عباس وطن دوست – شعر ناب95/6/1