يکشنبه ۲۷ آبان
پرنده شعری از ابوطالب زارع
از دفتر باران نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ ۰۹:۲۶ شماره ثبت ۴۹۵۲۱
بازدید : ۶۹۳ | نظرات : ۹
|
آخرین اشعار ناب ابوطالب زارع
|
هیچ پرنده ای
شکوفه های کاج مرا نوک نمی زند
و میوه هایم را
سنجاب ها دوست ندارند
زمستان لباس نمی دوزد
برای برگهای نیش دارم
برایت سبز مانده ام
با اینکه فصلها فراموشم کرده اند
خیابان از تو خالیست
که هیزم شکن ها پشت تبر هایشان نشسته اند
و سایه ام را
که در مسیر تو سر فرود آورده
هرس می کنند
سرما به آتش دل داده است
و رهگذران
آتش بیار معرکه شده اند
نیستی تا ببینی
که آپارتمان ها
از فضای سبز بدشان می آید
یکی باید قدم پیش بگذارد
و گرنه تمدن سبزت
این روزها
میان آتش پرستان تقسیم می شود
پرنده
سنجاب
به زودی صاحب خانه می شوند
دلم تنگ است
برای قفس شدن
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
با اینکه فصلها فراموشم کرده اند