جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر محمد ب ش ( پیدای پنهان)
آخرین اشعار ناب محمد ب ش ( پیدای پنهان)
|
درّ ثمن (ایران من )
ایران من ایران من *** ای مهر تو در جان من
ای میهنم ایران من *** ای آرمانت راه من
ای که تو خورده زخمه ی *** ضحّاک ها و اهرمن
بر پای خود استاده ای *** همچون دلیران کهن
ای تو پرستشگر خدای *** از قرن و اعصار کهن
فرمایشت نیک اندر این *** پندار و کردار و سخن
ای صاحب اهل خرد *** در حسب و نجم و طب تن
آوازه شان در این جهان *** شد علت فخر وطن
ای که شده شیرین زبان *** بر هر زبان در هر سخن
از نظم نغز لفظ تو *** تا نثر تو برگ سمن
آباد ناگردد وطن *** تا ما نگردیم انجمن
هر قوم و هر اقلیم تو *** گردیده باهم یک وطن
ای هم وطن قدرش بدان *** چون قدر یک درّ ثمن
(پیدای پنهان )
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
حماسی و زیباست