جمعه ۲۵ آبان
بر زخم دلت بار نمک آوردم شعری از حسین دلجویی
از دفتر بخاطر چشمانش نوع شعر نیمائی
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۵ ۱۷:۱۴ شماره ثبت ۴۷۱۸۵
بازدید : ۳۳۵ | نظرات : ۲۳
|
آخرین اشعار ناب حسین دلجویی
|
نگاه آسمان روی زمین دزدانه می لغزد
و چنگ بخت نافرجاممان
اندوه میپاشد
هوا دلگیر و بی بنیان...
زمین تفدیده
و سوزان
و دست التماس باغ در
واگویه ی، باران..
....
نفس ها سرد و بی رونق
هوا تنگ و
نگاه آسمان تیره
و صدها ،
صد هزاران چشم
بر سو سوی ره خیره...
.....
کجا شد نای قایقران
کجا شد نغمه چوپان
کجا افتاده نقش تور ماهیگیر
و عطر سفره ی دهقان
......
نگاه آسمان روی زمین دزدانه می لغزد
و چنگ بخت نافرجاممان
اندوه میپاشد
و دل در حسرت ابری و رعدی ، برق و بارانی...
.....
خدای
«هیرمند»
و «پوزک»
و هامون «صابوری»...
......
و هامون
سفره ی برکت...
و هامون
پهنه ی عزت...
و هامون
عرصه ی شوکت و جولانگاه رزق و زحمت و نعمت ...
....
وهامون
عرصه ی میعاد بذل تشنه کامی های
یک صحرای تفدیده...
...
و هامون...
هفتمین تالاب شیرین کام دنیا
خشک میگردد
....
بمان هامون....
از این پس بر ستبر سینه ی لوت و نمک
پیوسته ،دل جاری
نیستانت شکر خیز
و شراب آب شیرینت
عسل باران
......
نگاه آسمان روی زمین
دزدانه می لغزد
و چنگ بخت نافرجاممان
اندوه میپاشد
......
و هامون گنبد سبز و
بهشت خرم ایران ما پیوسته در جریان....
....
خدای آسمان، از جان
دوباره شور و شوق و
عشق هامون ،
باز برگردان...
=======
هامون دل پاک و بی کلک آوردم
چون قاصدکی ،گل خبرک آوردم
از بستر دریای ارومیه به اشک
بر زخم دلت ، بار نمک آوردم
حسین دلجووو
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.