سه شنبه ۲۹ آبان
|
دفاتر شعر مهدی انصاری سمنانی (مهرداد شیدای سمنانی)
آخرین اشعار ناب مهدی انصاری سمنانی (مهرداد شیدای سمنانی)
|
(گرامی باد یاد همۀ «قربانیان تجاوز[1]» در سر تا سر سرای جهان،
از جمله، ایران و افغانستان[2]...)
داستان مرگبار تجاوز!!!
آههه!!! آههه!!!
کاش به گوش نمیرسید داستانِ
پاره پاره شدن روان کودکان...[3]، هیچ هنگام؛
زنده به گور شدنْ زیر آوارِ
درشتْگرگان آدمنما!!!
داستان مرگبار تجاوز
به غنچههای پاک،
به جوجههای پُرناز!!!
کاش! کاش!
کاش به گوش نمیرسید این داستان،
این شکنجۀ پُرمَرگِ
بیپایان!!!
کاش هنگام شنیدن،
معاف بودیم همگی از «بودن»!!
کاش!
کاشکی!
ای کاش!
اردیبهشت 1395 خورشیدی
مهدی (مهرداد) انصاری سمنانی («شیدا»)
1.نکتهای مهم: «تجاوز»های جنسی، معمولاً، برآمده از برخی از مشکلات روانی-جنسیاند و رخ دادن آنها هیچ ربط یا دستکم، ربط چندانی به مسئلۀ «نژاد»، «قومیت»، «ملّیت» و همانندهای آن، ندارند. پس اگر ملّیت و نژادِ... فرد متجاوز، با ملّیت و نژاد... کسی که به او تجاوز شده، متفاوت باشد، نباید چنین مسئلهای شخصی، که صد البتّه در آن، جنایتی روانی-جنسی و انسانیتستیزانه، رخ داده است، باعث شعلهور یا شعلهورتر شدن آتش اختلافهای نژادی و قومی و ملّیت...ی گردد. آری، در جاهایی که آموزههایی کیشی و فرقهای یا دستورهایی س...اسی و ا...ن...تی و ن...امی...، باعث انجام «تجاوزهای جنسی» میشود، رواست که پایهگذاران ک...ش و فرقه یا سر ا ن ح...و...تِ... مربوط را مقصّر دانست و بیگمان، در پی آن، آموزهها یا دستورهای انسانیتستیزانۀ پیشگفته را نقد و رد نمود.
2.به امید آبتر شدن تلخیهای میان ایرانیان ارجمند و افغانیان گرامی؛ که به راستی، اگر هم همۀ افغانیان با ایرانیان، همنژاد نباشند، دستکم، مانند همۀ انسانهای دیگر، از جهت نوع، از یک ریشهاند، و آن، انسان بودن است که آرزومندم فرهنگ انسانيت جهانی و حقوق بشر، در سر تا سر دهکدۀ جهان، به ویژه در کشورهای کمتر توسعه یافته، فراگیر شود و ماندگار.
3.این سه نقطهچین را هم، به عمد آوردم تا نشانهای باشد بهر «همۀ قربانیان تجاوز»؛ خواه، آنانی که در خانهها مورد تجاوز قرار گرفتند یا در جنگها و ...ـهگاهها...!!!
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.