دوشنبه ۲۸ آبان
|
دفاتر شعر ایمان کاظمی ( متخلص به ایمان )
آخرین اشعار ناب ایمان کاظمی ( متخلص به ایمان )
|
بهر این چشم گهر بار ، چه میاندیشی
بهر این حال و دلِ زار ، چه می اندیشی
بهر این قلب که در وصل و فراق
میتپد همچو دلِ سار ، چه میاندیشی
از برِ ناوک مژگان که همی چون مضراب
میزند زخمه بر این تار ، چه میاندیشی
تشت رسوائی دل دوش بیفتاد و چنین
میزند قصهی من جار ، چه میاندیشی
در کمند غم صیّاد اسیریم و کنون
میکِشی یار به زُنّار ، چه میاندیشی
بر جفایت که پیاپی چو تبر
میزنی بر تن اینیار ، چه میاندیشی
در فراقت شده ای جانْ همه شب تا به سحر
مونسم منطق عطّار ، چه میاندیشی
حلقهیِ میکده هرگاه گرفتم ز رقیب
سر و سامان بسپردم منِ خمّار ، چه میاندیشی
گم شدم یکسره در غُلغُلهیِ مویِ تو دوست
بهر این عاشق تبدار ، چه میاندیشی
تا سپردم دل و «ایمان» همه اندر ره عشق
اینچنین مستم و هوشیار ، چه میاندیشی
دهم بهمن نود و چهار
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
زیبا بود