هزار و یک ترانه
دفتر پنجم: هزلیات و جفنگیات
نام ترانه: از جوجه انقلابیون قدیم دیگر کسی باقی نمانده است
تقدیم به: همه ی جوجه انقلابیون بی مدعا
**
از جوجه انقلابیون قدیم دیگر کسی باقی نمانده است
از نسل یاغیان قدیم دیگر یاغی باقی نمانده است
*
سی شش از بهمن انقلاب گذشت و من چهل شش ساله شدم
چه زود بهار عمرم من گذشت و چه زود ، فرسوده شدم
*
بعضی سوار بر اسب چوبی شدند و به تاخت رفته اند
بعضی ها هم ازاین اسب لجام گسیخته – فرو افتاده اند
*
چند تایی هنوز زنده و هنوز سوار ند بر خر مراد
چند تایی هم خود را غرق کرده اند در زن و مواد
*
چند تایی برگشته از راه قدیم و از گذشته توبه کرده اند.
چند تایی هم خود را محصور در میان حجره کرده اند
**
چند تای هم هنوز مانده اند متعصب ند سخت به انقلاب
چند تایی هم گرفته اند مزد خود گرفته اند ز انقلاب
**
چند تایی گرفتار و در گیر در اختلاس های کلان
چند تایی هم به جرم دزدی و اختلاس در گوشه زندان
**
چندتایی هنوز خود را می دانند طلب کار از مردم و انقلاب
چند تایی هنور بدنبا ل گرفتن سهم و طلب خود از انقلاب
*
من که کودکی ده ساله انقلابی بودم و حال پیرم
پیری انقلابی که از خودم و و خیلی ها دلگیرم
**
( آیین ) همه کتاب خود فروختند و رفتند از بازار انقلاب
تو هنوز پی خا طرا ت وکتاب می گردی در خیابان انقلاب
**
ح-ب (آیین)
توضیحات سرایش:93/11/20- بدیه- ناتمام- به مناسبت بهمن 93-در حضور مدیرکل