جمعه ۲ آذر
مکتب عاشقان شعری از جعفر جمشیدیان تهرانی
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۳۵ شماره ثبت ۳۹۵۴۷
بازدید : ۳۵۴ | نظرات : ۲۳
|
دفاتر شعر جعفر جمشیدیان تهرانی
آخرین اشعار ناب جعفر جمشیدیان تهرانی
|
شیرین من تلخی مکن،جانم دگر بر لب رسید
بالاتر از حدّ مجاز،مقدار و حدِّ تب رسید
گرمای عشق تو چنان بگرفته این نخل تنم
هر گز ندیده هیچکس در ماه دی رطّب رسید
ای روی تو خورشید من،ای موی تو شبهای من
خورشید کی دیده کسی در نیمه های شب رسید
در روز اول هر کسی قسمت یکی اِستاره شد
سهم من از اِستارگان یک مُحتَضَر کوکب رسید
عمری دویدم زابتدا،هیچم نشد سودی بدست
حالا که گشتم چون کمان ،لنگیده یک مرکب رسید
اسب امید از پا فتاد چون نا امیدی چیره شد
در انتهای این زمین،او بوده که اغلب رسید
در مکتب این عاشقان نا پخته پیدا گشته ای
ای وای اگر نا پخته ای بر جاه و بر منصب رسید
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.