(( هبـــوط ))
زميـن گـرم تـرنّـم بـود آدم بـود بـا حّـوا
وفصـل سبـز گـندم بـود آدم بـود بـا حّـوا
زمان پيـوستـه مي خنـديد زميـن از شوق مي رقصيد
ودريـا در تـلاطـم بـود آدم بـود بـا حّـوا
سكوتـي سبـز حـاكـم بـود، مـا بـين دو د ل داده
جهـان غـرق تفـاهـم بـود آدم بـود بـا حّـوا
سخـنها بـا نگـاهـي آشنـا ردّ و بـدل مـي شد
زبـان لال ا ز تكـلّـم بـود آدم بـود بـا حّـوا
نـه ا نـدر سـينه هـا كيـنه ، نه دشنامي نه نفـرينـي
كـه كـار لـب تبسّـم بـود آدم بـود بـا حّـوا
هـر آنچـه مـي گـذشت از د ل ، مجسّم مي شد ا ز ديده
سخـن در متن مـردم بـود آدم بـود با حّـوا
دو جـان بـود دو پيكـر ، يك دل ا نـدر سينـه ي آ ن دو
منيـّت در ميـان گـم بـود آدم بـود بـا حّـوا
… كـه سـيب وسـوسـه روئيد و گـندم اتـّّفـاق ا فتـاد
دگــر فصـل تهـاجـم بـود آدم بـود بـا حّـوا
گنـاهـي اتـّّفـاق ا فتـاد ؟ شـايـد تـرك اولايـي
هـبـوطـي در تجسّـم بـود آدم بـود بـا حـوّا
عمـل وسـواس شيطان بود و لـب وا شد كه: من يا تو
دگـر بحـث از تقـدّم بـود آدم بـود بـا حـوّا
بلايـي در ميـان بـود و قـدر شـد بـر قـضـا غا لـب
كـه را حـقّ تظلّـم بـود؟ آدم بـود؟ بـا حـوّا ؟
نمـي دانـم كـدامين فـصل ايـن مـصحف ورق مي خـورد
وشـايـد فـصل پنجـم بـود آدم بـود بـا حـوّا
... هــزارا ن سا ل قـبل از ما كه نقـل داستان ها شد،
زمـين گـرم تـرنّـم بـود آدم بـود بـا حـوّا
محمدعلی جعفریان(عاشق)