ماه خیر و برکت امد و چون باد گذشت
کرد اهل دل از آن فیض خودش شاد گذشت
خاطری پرزتلاطم که زمستیِّ زیاد
بود ویرانه، زنو ساخته آباد گذشت
خاک و باد آتش و آب از پیِ خود کرد روان
کرد مجموع به یک منظره اضداد گذشت
خانۀ اهل دل از شور و شعف پر بنمود
تا سحر مست از آن بادۀ اوراد گذشت
دل ببرد از همه عشاق به صد عشوه و ناز
با دل آرامیِ خود بر همه دل داد گذشت
جسم را رشتۀ پیوند زدنیا بگسست
روح را پاک نمود از خلل آزاد گذشت
دست های طلب از عشق به بالا که شدند
بهره ای داد همانند کفِ راد گذشت
جملگی محو در آن حلقۀ درسش بشدیم
هیچ معلوم نشد محضر استاد گذشت
گرچه هر لحظه به خوانِ کرمش رزق خوریم
بهترین موهبتش را که فرستاد گذشت
خلق با آمدنش شاد و زهجرش به غمند
ماه با هلهله آغاز ،به فریاد گذشت
کاش شاهین که کمی بهره ز بویش ببری
بوستانی که کریمانه خدا داد گذشت
* فرا رسیدن عید سعید فطر را پیشاپیش به حضور دوستان ادیب ناب تبریک و تهنیت عرض نموده، و قبولی طاعات و عباداتتان را از در گاه ایزد منان آرزومندم.
به شعر ناب خوش برگشتید
وقتی ضیافت یک ماهه ماه مبارک رمضان به پایان رسید، وقت توزیع جوائز فرا رسید که جایزه روزه داران و شب زنده داران را عطا کند، عید رسمی مسلمان هاست عید سعید فطر و آغاز ماه شوال مبارک باد.