اَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ 1 اللَّهُ الصَّمَدُ 2 لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ 3 وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ 5
همه عالم خدارا یک نَعیم است
عَلیم است و حَلیم است حَکیم است
بران ابلیس را با استعاذه
که با اِذنِ خدا رمی و رجیم است
اگر خواهی بدانی اسم اَعظَم
چوبَسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم است*
اَحَد باشد، صَمَدباشد، تَبارَک
نه زادست ونه زاییده؛ قدیم است
شریکی درهمه عالم ندارد
که بی مانندوبی تا وعظیم است
به نام او اگر کاری نمایی
شروع و وَصل و پایانش سَلیم است
اگر بی نامِ او اقدام گردد
سرآغازو سرانجامش عَقیم است*
طلب کن آنچه خواهی خُردو بسیار
که او باریتعالی وکریم است
سبب سازِ من وتو، ما و ایشان
به بسم الله الرحمن الرّحیم است
مهدوی
*- إنَّ بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ أقرَبُ إلَى اسْمِ اللّهِ الأْعظَمِ مِن سَوادِ الْعَينِ إلى بَياضِها؛
بسم اللّه الرحمن الرحيم، به اسم اعظم نزديكتر است از سياهى چشم به سفيدى اش.
عيون أخبار الرضا ج 2 ، ص 5 ، ح 11
*- پيامبر ـ صلّي الله عليه و آله ـ ميفرمايند: «خداوند متعال فرموده است هر كار مهمي بدون بسم الله شروع شود، عقيم خواهد ماند.» شيح حر عاملي، وسائل الشيعه، ج 7، ص 170.