سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 3 آذر 1403
    22 جمادى الأولى 1446
      Saturday 23 Nov 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        شنبه ۳ آذر

        قطره و دریا

        شعری از

        رضا حیدری نیا

        از دفتر شعرناب نوع شعر

        ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۸ تير ۱۳۹۰ ۱۴:۱۴ شماره ثبت ۳۷۰۷
          بازدید : ۱۶۸۵   |    نظرات : ۲۰

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر رضا حیدری نیا
        آخرین اشعار ناب رضا حیدری نیا


        ای آنکه همه کون و مکان از تو مهیاست
        من ماندم و تو ، قصه کنون قطره و دریاست
         

        آنروز که گفتی تو یکی هست و نه زان بیش
        چون فهم نکردم که فنا حل معماست؟!
         

        در من چه کند من ؟، چو تویی هم من و هم تن
        بر کن ز من این \"من\" ، اگر او حائل معناست
         

        هم دل تو و هم دلبر و هم صورت جانان
        این \"دو\" ز کجا آخر از این ولوله برخاست؟
         

        گر جزء فنا گشت ،ز کل کم شده جزئی
        یک جزء شود کم چو ز کل ، کل نَبُوَد راست
         

        این کل چو تویی ، جزء منم ، اهل فنا کیست؟
        کز کل نشود کم ، نتوان جزئی از آن کاست
         

        یا خویش ِخدا باش تو یا خویش ، خدا باش
        چون خاصیت آب به هر قطره هویداست
         

        خلق است  فقط ، خالق و مخلوق کدام است؟
        کین فاعل و مفعول ز افکار تو برخاست
         

        پیداشو ، هویدا شو ، که تو جان جهانی
        جا پات نه بر خاک که بر عرش و ثریاست

         
        در خویش تکیدی مگر از خویش چه دیدی؟
        این جزء رها کن که فقط صورت و سوداست


        محروم تر از تو نَبـُوَد در همه عالم
        مالک به تمامی و دلت خوش به کم و کاست


        دوستان عزیز این شعر از اولین اشعارم در هنگام ورود به سایت بود که فقط جناب یزدی و جناب ترکمان و لولی وش عزیز و رضا محبی راد و استاد فکری و اندیشه شاهی عزیز و سرکار خانم آرمینه سنگدهی کاظمی آن را خواندند.از این عزیزان بابت تکراری بودنش عذر خواهی می کنم.
        ۰
        اشتراک گذاری این شعر
        ۲ شاعر این شعر را خوانده اند

        Guest

        ،

        رضا حیدری نیا

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        7