يکشنبه ۲۷ آبان
مال باخته شعری از سهیل اروندی
از دفتر مثنوی نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ۱۷:۴۹ شماره ثبت ۳۵۳۷۰
بازدید : ۱۶۵۳ | نظرات : ۴۰
|
آخرین اشعار ناب سهیل اروندی
|
مالباخته
............
زمستانی بود سراسر برف، پر سوز و سرما
گدا کش بود و بینوایی نبود از سوز و سرما
شبی بحر خرید نان ز کویی گذر کردم
کلاهم در سر، سر در پالتو کرده بودم ز سرما
زمینم یخ زده و پاها می رفت ،ناتوان
پاهایم کرخت بود و د ستها انچنان
ز گوشم خرد اوایی محزون ، ناله ای نامفهوم
نگاه کردم اطراف ، جز خرابه ای چیزی ندیدم
ز سختی برف ویخ را سمت ناله گذر کردم
هق هقی بود و اهی ، نفرینی در پی شنیدم
جلو تر رفتم و از روزنه ای داخل خرابه دیدم
پیرمردی بود پتویی بر سر ، اتشی افروخته دیدم
سلامی گفتم باب ورود یا الله گفتم
جوابم داد پیرمرد و گفت علیکم
داخل رفتم و دست در دست ، کنار اتش نشستیم
گفتما ای پدر جان گذر می کردم اهی شنیدم
گفتا پسرم هر چه شنیدی ، بود درد دلم
چه ها دارد دلم از نامرادی های بچه هام
اگاهی ای خداوندا جوانی را گذر کردم
ها چه رنجها گذر کردم ، برای بچه هام
خدایا تو اگاهی ،دارائی ها همه دادم
خدا یا تو اگاهی ،نامشان کردم ، همه نامم
گفتا عنان مالم به کسانی دادم ،که نباید می دادم
کسانی که پسرم بودند، نا محرم مالم
سهیل اروندی/12/1/88
حلول سال نو را به همه عزیزان و دوستان شعر ناب تبریک عرض می کنم
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.