بیامد باجنــــاقم دوش خــــــــانه/
به شـادی گفت:بی مکث وبهانه /
بیــــــــاتایک ســــبدکالا بگیـــریم /
بگفتـــــامــــرغ راحـــــالابگیــــریم/
بدو گفتم : هوا بسیار سرد است/
به صف رفتن،عزیزم،کارِ مـرداست/
زمـــــانی می روم ســرما نبــاشد/
شــــــلوغی و صفی بَر پا نبـــاشد/
بگفتـــا باجنــــاغم : ای فــــــلانی/
نری! از مـــــرغ و از تخمش بمـانی/
چه گــــویم ؟ راهیِ اِتمـــاشدیم،ما/
درونِ صــــداوِرکُت،جـــــاشـــدیم،ما/
حــــــدودِســــــاعتِ6بــــود،جــــــانا/
شـــده کمترکمی ازســــــوزِســـرما/
به ســــویِ صف همه اُفتـــان ولرزان/
درونِ صف زِســــــرماجمله،رقصــــان/
زن ومــــــردوجـــــوان وپیـــــرمـــردان/
همــــــه،دَرنـــــوبتندوپای کـــــــوبان/
نبیـــــندچشمتــــــــــان روزِبــــدی را/
که دَرآنجــــــــا،چه آمدبَرسَــــــرِ مـــا/
بــــــــرایِ یک گُلِ آتـــــش بدانجــــــا/
همـــــه مشــــــغولِ هُل بودندودعـوا/
یکی میگفت:بَس کُــــن یخ زدم مــن/
دگــــر:باریک همچــــون نَخ شدم من/