باران نیامد ، رفت تا یک سالِ دیگر
افسوس ! بد خوردیم ضدّ ِ حال ِ دیگر
کی می رسد از « کــُــوش » بادِ آشْنایـی ؟
تا باز بــارانی کند ، احوالْ ، دیگر
کوهِ « کَلاتْ » افسرده و « لاوَر » پریشان
نزدیک عید و نیست استقبالْ ، دیگر
بد جور دلتنگت شدیم ؛ آهایْ ، باران !
دستم به دامانت بده ، یک حالِ دیگر
از « گاوْ بَستْ » آمد صدای ناله ای تلخ
« ای وای ! شادی رفت از این « کالْ » دیگر ... »
توضیحات :
1- « کال » : نام روستای شاعر ، از توابع بخش اشکنان ، شهرستان لامرد ، استان فارس
2- « کُــوش » : مشرق - « باد کـــُوش » : بادی است که از سمت مشرق می وزد و قُدما بر این باورند که این باد هنگام وزیدن باران با خود به همراه می آورد .
3- « کَـــلات » : نام کوهی است که در دهستان « کال » قرار دارد .
4- « لاوَر » : نام روستایی است که در دو کیلومتری روستای « کال » قرار دارد و این روستا تا چندی پیش از توابع « کال » محسوب می شد ولی اکنون جزء استان هرمزگان به حساب می آید . این روستا هنگام فصل زمستان به شرطی که توأم با بارندگی باشد بسیار سرسبز می شود و چشم اندازهای زیبایی را به وجود می آورد که باعث هجوم گردشگران زیادی به این مناطق می شود .
5- « گاوْبَست » : نام بلند ترین کوه جنوبی استان فارس می باشد که از دنباله های رشته کوه زاگرس محسوب می شود و در دو کیلومتری این روستا قرار دارد .