سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 3 آذر 1403
    22 جمادى الأولى 1446
      Saturday 23 Nov 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        شنبه ۳ آذر

        پیشواز بهار

        شعری از

        عباس خوش عمل کاشانی

        از دفتر شعله ی آواز نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ۰۷:۰۹ شماره ثبت ۳۴۴۸۴
          بازدید : ۸۲۹   |    نظرات : ۸۹

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر عباس خوش عمل کاشانی

        سـوار تــوســـــن سبــزینــــه پــــــوش از ره بهار آمد
        پـرستـــوی مهاجــــر بــازگشــــت و گل بـــه بــار آمد
        لطافـت داد بــــــاز از لطــــف بــاران طبـع یــــاران را
        طـــــــراوت بـــــار دیگـــر دستبــــــــوس لاله زار آمد
        کــران تـــا بیکـــــران پیچیــد عطـــر یاس و سوسنبر
        کنـــار نــرگـــس مخمــــــور بیــــــــرون کـوکنــار آمد
        میـــان بــربســت ابـــــر نقره پـوش از بهر در پاشی
        درخـــت ارغـــوان رقصـــــان بـه کلـک زرنگـــــار آمد
        کمنــد گیســـوی سنبـل بـــه دست باد افشان شد
        از آن شــاد است کاین مشّاطــــه بازش در کنار آمد
        چـنـــار از نــو نگاریـن کــــرد تـــا ســرپنجــه در حنّا
        کنارش اطلسی بــا گــونــه ی گلگــون چو نــار آمد
        نسیما! بــاده از شبنــم بــه ســاغــر ریـز در بستان
        که غنچــه تنگــدل ، بلبل حزین ، نرگـــس خمار آمد
        همــای بخـــت بـــر سـر سایه افکن بــــاد یاران را
        کنون کــز خرّمی گلبــانگ مـرغ از شــاخســـار آمد
        سپــاه میـــر نــوروزی تتــــق زد تــا بـــه پیـــروزی
        بـــه پــــایــــان دولــت مستعجــل شبهای تـار آمد
        می شــور افکن محبــوس در خـــم را به جام انداز
        که بعـــد از ماهها این تلخ وش ، شیرین به کار آمد
        زمستان رفت وسرمارفت وهم رفت آنچه برمارفت
        گل آمــد ، لالـــه آمـد ، عنــدلیــب آمـد ، بهـــار آمـد
        زهجران«خوش عمل»تاچندمیمویی؟سری برکن
        پگـاه خــرّمـــی تــابیـــد و گـاه وصــــل یـــــار آمد.
         
        ۱
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        8