سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
  • شكست حملة نظامي آمريكا به ايران در طبس، 1359 هـ‌.ش
16 شوال 1445
    Wednesday 24 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      چهارشنبه ۵ ارديبهشت

      به شی ئه م جاره

      شعری از

      نیما جوانرودی

      از دفتر کوردی آواره نوع شعر نیمائی

      ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ ۱۸:۳۲ شماره ثبت ۳۳۵۵۹
        بازدید : ۵۱۰   |    نظرات : ۱۶

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر نیما جوانرودی

      بەشی ئەم جارەی کوردی هەژار
       
      ئیژدیهای هەفتاد سەری رەشی تاڵ
       
      کەوته ناخی کوردا ئەنفال ئەنفال کیمیا کیمیا
       
      میژووی کورد گشت به تالان برا
       
      خودای مەریم و عێسا و موحمەد دەهەسته
       
      بێره دەنگ لەئیرەدا مروڤ دەژین
       
      دەبلی ئیمه نوێژ بۆ کامین خودا دەکەین
       
      کەله رەحمان و رەحیمی تۆ به دوورین
       
      دەهه سته بێره دەنگ بارانێک سازکه
       
      منداڵ و گەنج و لاو پیری ئیمەدا
       
      گشت به تاوانی کوردبۆن کران به چوارچرا
       
      دوێنه و ئەمڕو له زولم و ستم کراین به قوربانی
       
      خودایادەپیم بڵی سبێنی به کام بیانو ده درین به میخی داگیر که را
       
      بڵی هەتا کەی دەربه دەری هەتا کەی دیڵی
       
      بەشی ئه م جارەی کوردی هه ژار
       
      له تالانی کام دره نده یه ؟؟؟؟
       ...........................................................
      سهم این بار کورد دربه در
      اژدهای هفتاد سر  سیاه زشت روی
      تنگ  کرده زندگی را از کورد    انفال ، انفال  ، شیمایی ، شیمیایی
      برده شد همه تاریخش به یغما
      بلند شو خدای مریم و عیسی و محمد 
      سکوت را بشکن اینجا نیز انسان زندگی میکند
      بگو ما برای کدامین خدا نماز میخوانیم
      که از بخشندگی و مهربانیت محرومیم
      بلند شو  بارانی بیاران
      کودک و نوجوان و جوان و پیر ما ن
      همه به  گناه کورد بودن  به دار اویخته شدن
      دیروز و امروز از ظلم و ستم شدیم قربانی
      خداوندا فردا به کدامین بهانه اشغالگران به میخ میکشاندمان
      بگو تا کی اسارت  تا کی دربه دری
      سهم  این بار کورد دربه در
      قسمت کدامین غارتگر  درنده خوی ؟؟؟؟
      نیما
      ۷
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0