تقدیم به دختران دلاور کوبانی :
از این انسان که تو فردی از آنانی ، چه میدانی ؟
ز نرخ ِ روز ِآنانی که می بَـلعند هرنانی چه میدانی؟
از این آدم نماهای حقیر و پست ُ آدم کش
که بی اندیشه ، سَر ها می بُرند آنی،چه میدانی
ز خشم و نفرت از همنوع و حـسّ ِ انتقامی کور
از آن دختر که شد او کور، پنهانی،چه میدانی
ز سـر ها، دست ها هر یک جدا از تَـن ز نارنجک
ز قطع پای افغانی که میرفت از پـی ِنانی چه میدانی
ز زن های عراقی با دو چشمان ِ به در مانده
ز شوهر ها که در بَندَند و زندانی ، چه میدانی
تو که با گریه ی فرزند خود ، بی تاب می گردی
ز اشگ ِ دختر ِ معصوم کاوانی ، چه میدانی
اگر دلواپس ِبمب اَند ،مردان عراقی یا که افغانی
تو از تکفیری و از طالبان هرزه و جانی چه میدانی
و از آوارگان خستهء سوری ز شلیک مسلسل ها
تو که همدرد آنانی، وَ شاید مرد میدانی چه میدانی
برو "شاهنگیان" در فکر ِ اعصاب ِ ضعیفت باش
تو از نرخ دوا و دکتر و انصاف ِ ایرانی چه میدانی ؟
اصفهان - 93/8/1