حلول ماه محرم ، تسلیت ، عزاداریهایتان مقبول واجرتان
با سید و سالار شهدا
حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)
***
(جلوه ی ثار اللّهی)
*************
کربلا چیست ؟ معمّایی سرخ
سَندی سبز به امضایی سرخ
کربلا عشق و شعور و شور است
بهترین معنی یِ سودایی، سرخ
کربلا جلوه ی ثاراللّهی است
شاهدی نغز و دل آرایی سرخ
بانویِ صبر! چه دیدی آن روز؟
که نشستی به تماشایی ،سرخ
آنچه دیدی همه زیبایی بود *
بوسه بر حنجر و بر ،نایی ، سرخ
بانویِ آب، کنارِ ساقی
نِگَرد بر قدِ رعنایی، سرخ
عَلم و مَشک و دو دستِ سقّا
اکبر و زلفِ سَمن سایی، سرخ
بلبل و برگِ گلی در آغوش
و زبانی به تقاضایی، سرخ
خاکِ عالَم به سَرت آبِ فرات! **
نرسیدی به تمنایی ، سرخ
محمد حسین اخباری- 1392 قاین
پی نوشتها
*- نقل است که مجلس شام از حضرت زیبنب به جهت اینکه بیشتر ناراحتشان کنند پرسیدند کربلارا چگونه دیدی فرمود
( وما رایتُ الا جمیلا)= من به جز زیبایی ندیده ام
**- مادر بزرگ مهربانی داشتم که اگر چه مدرکی نداشت و لی خیلی شعر حفظ بود شاید نصف غزلیات حافظ را
او ماه محرم گاه گاه این رباعی را زمزمه میکرد و من هنوز سراینده این رباعی بر من روشن نیست
" ای آب فرات خاک عالم به سرت
از بهرِ حسین(ع) چرا نسوزد جگرت
سوزد جگر حسین(ع) برای تو هنوز
ای کاش به کربلا نمیشد گذرت"
روح ا و تمام رفتگان از این عالم شاد باد
آیینی بسیار زیبا و شورانگیز بود
دستمریزاد
اجرتان با بی بی دوعالم