يکشنبه ۲۷ آبان
عید قربان و پیروزی های ورزشکاران مبارکباد شعری از فرامرز فرخ
از دفتر شعرناب نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ ۰۶:۵۰ شماره ثبت ۳۰۵۳۰
بازدید : ۴۶۴ | نظرات : ۲۹
|
آخرین اشعار ناب فرامرز فرخ
|
روز عرفه روز نیایش
ای که هستی بنده ی یکتا خـــــــــدا
اختیارت را بده ، بر ناخـــــــــــــدا
-
نا خدا را کن اطاعت تا خــــــــــــدا
روح و جانت را نماید با خــــــــــدا
-
با خدا گردی اگر، بی خـــــود شوی
آنجه بر تو، آن مقدر شــــــــد شوی
-
گفت اسماعیــــــــــل ، بر پیغمبرش
او پدر بود و همی تاج ســــــــــرش
-
گر خدا خواهد که من قربـــــان شوم
تیغ برکش ، تابـــــــــع فرمان شوم
-
ای پدر فرمـــــــــان حق را کن عمل
نیست بی صبـــــــــری برایم محتَمَل
-
هر دو دادند امتحـــــــــان خویش را
در بلا افکنده جـــــــــان ، خویش را
-
شد پـــــــــــــدر در آتش ِ آن بی خدا
وین پسر ، تسلیم فرمـــــــــــــان خدا
-
شد قبــــــــول و ، موجب آزادی اش
گشت عیـــــــد و موجبات شادی اش
-
عیــــــــــد باشی گر اطاعت می کنی
امر حــــــــــق را ،استجابت می کنی
-
سرکشی از امر حق ، گمراهی است
هر چه نافرمان به دوزخ راهی است
-
بازهم نشنیده گیر، این پنـــــــــــد را
رو به تلخی ها رها کن قنــــــــــد را
===============
خوش درخشیدید و نام آور شدید
کشورخود را کنون ، یاور شدید
-
شیرمرد ورزشی و پر توان
آفرین بر غیرتت ای پهلوان
-
درس غیرت از علی ، آموختی
چشم خود را سوی خالق دوختی
-
ای دلاور مرد ، هستی همچو کوه
کرده ای افزون تو کشور را شکوه
-
پرچَمت را ، بر فراز افراشتی
دسته گل بودی و گلها ، کاشتی
-
شد سرود کشور ما ،پر طنین
خلق ایران ، برتو گوید آفرین
-
نام ایران را ، نمودی منتشر
بر امام خویش هستی منتظر
-
شاد بنمودی دل ، ایرانیان
افتخارآورشدی برما جوان
-
فصل پاییزازشما شد نوبهار
بهر ملت ، افتخارید افتخار
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.