سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 7 ارديبهشت 1403
    18 شوال 1445
      Friday 26 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        جمعه ۷ ارديبهشت

        مقدمت مبارک باد

        شعری از

        محمد حسین اخباری

        از دفتر درپهنه ی خیال نوع شعر افراغ اندیشه

        ارسال شده در تاریخ جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ ۰۱:۰۷ شماره ثبت ۲۹۶۸۲
          بازدید : ۸۷۲   |    نظرات : ۶۳

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر محمد حسین اخباری

        بلبلا! گل، به بار می آید
        بارِ دیگر بهار می آید
        گرد و خاکی زدور می بینم
        موکبِ شهریار می آید
        حمد بر ایزدِ تبارک باد
        نازنین مقدمت مبارک باد
        عاشقان! وقتِ عیشِ ناب آمد
        عُقده شد باز و فتحِ باب آمد
        زده ام فال و این جواب آمد
        روزِ میلاد آفتاب آمد
        کز قدومش جهان شود آباد
        نازنین مقدمت مبارک باد
        شادمان گشته موسی یِ جفعر
        نجمه گلدسته ای گرفته به بَر
        تهنیت گو به ساقی یِ کوثر
        زانکه از لطفِ حضرتِ داور
        قلبِ مولا شد از قدومش شاد
        نازنین مقدمت مبارک باد
        ای که خورشید شهرِ بطحایی
        عالمِ خاندانِ طاهایی
        گلی از بوستان زهرایی
        ضامن آهوان صحرایی
        بر محبان خجسته این میلاد
        نازنین مقدمت مبارک باد
        تو شهنشاهِ اِنسی و جانی
        آیتِ لطفِ حَیّ سبحانی
        چون به حق خسروِ خراسانی
        هرچه گویم تو بر تر از آنی
        چشمِ بد بر جمالِ تو مَرَساد
        نازنین مقدمت مبارک باد
        ای امیدم به بخشش و کَرَمت
        من به قربانِ لطفِ دم به دمت
        در طوافی که داشتم روزی
        دیدم آندم کبوترِ حرمت
        می سرود این جنین به نغمه یِ شاد
        نازنین مقدمت مبارک باد
        "ما گدایانِ خیلِ سلطانیم*
        شهر بندِ هوایِ جانانیم
        بنده را نامِ خویشتن نَبوَد
        هرچه مارا لقب نهند آنیم"*
        حاجتِ ما برار جانِ جواد
        نازنین مقدمت مبارک باد
        ***********
        میلاد مسعود حضرت ثامن الحجج(ع)
         مبارک باد
        پی نوشت * دوبیت داخل" " از سعدی است
        ۱۷
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0