جمعه ۲ آذر
قصّۀ تلخ من و تو شعری از غلامعباس سعیدی
از دفتر نقشی بر آب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ ۰۷:۰۸ شماره ثبت ۲۷۱۹۷
بازدید : ۶۶۸ | نظرات : ۱۸
|
آخرین اشعار ناب غلامعباس سعیدی
|
این که می پیچد و چون مار می آید نیل است
کو عصا؟ در کف این حضرت موسی بیل است
شهرِ پر ابرهه ای شد بگریزید به کوه
که ابابیل نمی آید و عام الفیل است
دل و سر را مسپارید که در امّت ما
دل و سر گر بسپارد کسی اسماعیل است
غافل از خویشتنی بینِ برادرهایت
همه جا پشت سرت دور و برت قابیل است
پشت سر را بنگر قصّۀ تلخِ من وتو
اصل صد حکمت و ضرب المثل و تمثیل است
تخت جمشید خودش مدرسۀ تاریخ است
سبدِ تجربه ای پشتِ چغازنبیل است
جان فدای تو که یک روز بیایی اما
جمعه می آیی و جمعه همه جا تعطیل است !
غلامعباس سعیدی
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.