زیبا شویم( تقدیم به دخترا ن وپسرا ن با حیای ایرانی)
گفته ها گاهی درشتی می کنند
این جهان زیبابه زشتی می کنند
جغد هم دارد خدا
وخدا ی ما یکی است
پس بیا با این کلام
چشم ها را واکنیم
زشت ها زیبا کنیم
و........
جغد من
ای جغد خوش منقار من
زاده ی شب های بس غمناک من
هق هقت، در حق ،به این گونه سخن
حق چو تلخ است
با خودا
وآن هم به تلخند سخن
نیش خود نشتر زن و
زآن زهر را از خود بدار
تا که پاکی آید در رسم کار
لاشخور زیباست
زیبا بین توباش
لاشخور تا لاشه ای بیند درشتی می کند
کی به زیبایی پلشتی می کند
چون تو زیبایی
آن لاشه مباش
چون که زیبابا شی وبارسم دین
کی بدارد چشمکی بر آستین
پس بیا زیبا وخوش منظر شویم
خود به خود در راهمان گوهر شویم
چونه که گوهر گشته ایم
والا شویم
خود به خود ما لایق بالا شویم
هان که بالایم والا گوهریم
گوهری هایی که صرافان به نغز
می کشند بر چشمشان برسان نخ
حال بالایم
ازاینجا نیستیم
پس ز بالاییم
و با لامی رویم