اشک ریزد تا کسی
این دلم خواهد که نالد با کسی
در عجب هستم چرا امروز می خندانـدم !
با وجود غصّه، چشمم را کسی
مرده شاید ناکسی
ایضاح جهت یاد گیری قالب های سبک زلال:
زلال فوق از نوع عروضی قافیه دار ناپیوسته با شروع ریتم موسیقییائی
« فاعلاتن فاعلات» با دخالت « فاعلاتن » می باشد.
فرم ضرباهنگ: 4-6-8-6-4
فرم قافیه: ق- ق- آ – ق - ق
فاعلاتن فاعلات
فاعلاتن فاعلاتن فاعلات
فاعلاتن فاعلاتن فاعلاتن فاعلات
فاعلاتن فاعلاتن فاعلات
فاعلاتن فاعلات
فاعلاتن فاعلات
اشک ریزد تا کسی
فاعلاتن فاعلاتن فاعلات
این دلم خواهد که نالد با کسی
فاعلاتن فاعلاتن فاعلاتن فاعلات
در عجب هستم چرا امروز می خنداندم !
فاعلاتن فاعلاتن فاعلات
با وجود غصّه، چشمم را کسی
فاعلاتن فاعلات
مرده شاید ناکسی
تذکر:
جهت سرودن زلال عروضی قافیه دار پنج سطری ناپیوسته،ابتدا بروید به
آدرس اوزان بنیان ( http://zolal94.blogfa.com/category/4 )
و هر کدام از وزن ها را که برایتان راحتتر است بردارید و در آن ریتم و اوزان،
نگین احساستان را به نمایش گذارید.