سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
    17 شوال 1445
      Thursday 25 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        پنجشنبه ۶ ارديبهشت

        باز باران، بي‌ترانه، بي‌گهر

        شعری از

        فاطمه جهانباز نژاد

        از دفتر زمزمه های شب یلدا نوع شعر دلنوشته

        ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲ ۱۶:۳۴ شماره ثبت ۲۱۷۶۵
          بازدید : ۷۸۳   |    نظرات : ۸۶

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر فاطمه جهانباز نژاد

        تقدیم به رنگ صدایت...

         

        نه از آرمسترانگ و ماه گفتم


        نه از بی بی پیک و شاه گفتم


        خطوط خيس چشمم را گرفتم


        صدایت جای بسم الله گفتم

         

        ...

         

        به حاج فکری- مدیریت سایت ناب که نمی‌شود در کلمات خلاصه‌اش كرد.

         

        وقتي آمد حسّ باران را نوشت

        حس سبز مات ايمان را نوشت

         

        در شب يلدا كمي بي‌حافظه

        از شبستان تا نيستان را نوشت

         

        از رسومات سفر بس بي ‌خبر

        جاي قرآن، تكّه‌اي نان را نوشت

         

        رهگذر شد در گذر از هر گذر

        سهم خود قيس خيابان را نوشت

         

        بعد آن با نقطه ‌چين‌هايي نشست

        تلخي بيستون ويران را نوشت

         

        پا به پا شد يك كم از يار و ديار

        غصّه ي ملاممد جان را نوشت

         

        در گمانش داشت آتش مي‌گرفت

        تك‌درختش؛ شعر باران را نوشت

         

        باز باران، بي‌ترانه، بي‌گهر

        خشم پنهان خدايان را نوشت

         

        كودكانه گردش ديرينه با

        حكم اعدام هزاران را نوشت

         

        زاده ي پاييزي قلب خزان

        بي‌قلم، اما قلمدان را نوشت

         

        با الف لامي و ميمي، عين و شين

        قاف را با هرچه نتوان را نوشت

         

        دست آخر سفره‌اي چيد از شراب

        قحطي نان و نمكدان را نوشت

         

         

        ۰
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0