سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 12 خرداد 1403
    25 ذو القعدة 1445
      Saturday 1 Jun 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خظ قرمز ماست. اری اینجاسایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        شنبه ۱۲ خرداد

        شعربلوچی وفارسی کتابم از نجات تا نشاط(11)ایوب ایوبی

        شعری از

        ایـّـوب ایـّـوبی

        از دفتر شعرناب نوع شعر مثنوی

        ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ ۰۸:۱۱ شماره ثبت ۲۱۶۰۰
          بازدید : ۴۷۵   |    نظرات : ۳۴

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر ایـّـوب ایـّـوبی

        97) بی امتحان قدرت ترست عجیب باشد*

        وین درد نزد دانا دردی غریب باشد!

        98) چون امتحان نکردی این راز گوی به عالِم*

        او ترس می زداید وز غم شَوی تو سالم

        99) بردست شخص ترسو عالِم دهد کلیدی*

        این یک کلید باشد از دست گل نویدی!

        100) او یار من شناسد ؛هم،حال من بداند*

        پس کشتیِ غم من برساحل او رساند

        101)بر هر حسود نادان فرصت مده حسودی*

        وقتی زبان گشاید او می کند جهودی

        102)بد می کند حسودَک افکار مردمان را*

        آلوده می کند او افکارآدمان را

        103)چون فرصتش بدادی او توطئه بپا کرد*

        افکار و قلب مردم از تو نماید او سرد

        104)دریاب هوش خود را وان قیمت سرت را*

        افزون بکن تفکّر هرگزمَکـَن پَرَت را

        105)رسوا مکن خودت را در چشم آدم پَست*

        وان کس که این خطا کردخودرابه دست خود بَست!

        106)خدشه مَزن به عزّت با دست نازک خویش*

        پایین مکن مقامت افزون بکن از این بیش

        برترین-عکس-سال-2013

        بلوچی:

        ● مِهْرْپَـه بُها زیرَگْ نَبی

        ● سردارْکِه دُزّانی یارِنْتْ ناموسْ ونَـنْگی گارِنْتْ

        ●دزّانی مات هررۏچ پیگْ نَـپَچَنْتْ

        ●دڃگ لـَهْرْکـَـنْتْ وَتی سُنْـ̈طانْ سـۏچی

        ● پِـنْچ وگـۏشت جدا نَـیَـنْتْ

        ●مَوْتـَئ نشانی گرمڃن تـَـپِنْتْ

        ●هَوْرَئ نشانی دَنْزومُجِنْتْ هِـشْکـَـئ نشانی بِچْکـَنْدَگِنْتْ

        ●بڃرپَه دیـری نَـرَوْتْ

        ۰
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0