مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..
جمعه ۲۵ آبان
دفاتر شعر علیرضا امیرخیزی
آخرین اشعار ناب علیرضا امیرخیزی
صدای ارسالی شاعر:
مرورگر شما از پخش صدا پشتیبانی نمی کند
زنجیرت را خواهم جوید ...
نامِ تو را
بر بالِ پروانه ی دشت در رقص
- چون باله ی دریاچه ی قو -
بر قلبِ ریزِ قاصدک
- آنگاه که بر پلکم نشست
لبخند زد
نازم کشید –
بر واژه های صحبتِ سِرّی یک دخترک وُ
ماهی حوض ....
خواهم نوشت !
زنجیرت را خواهم جوید ...
شعرِ تو را
در گوشِ صد ماهی سرخ
- خوابیده بر ساحلِ امن –
در سَمعکِ مادر بزرگِ منتظر برای مرگ
- آنگاه که بر من خیره شد
لبخند زد
آهی کشید –
بردفتر نقاشی دخترک وُ
قناری در قفسش ....
خواهم سرود !
روح تو را
بر بال رویای زمین خواهم نشاند
زنجیرِ افکار تو را ...
خواهم جوید ...
خواهم گسست !
مانند زنجیری که بر دست و تن و پاهای من پیچیده است !
مانند افسونی که بر دنیای من افتاده است !
مانند تاریکی شب ...
که بر روزم ...
گسترده است !
خواهم گسست .....
خواهم رهید !
1392/7/12
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.