يکشنبه ۴ آذر
|
دفاتر شعر امیر علی مطلوبی (سخن سنج تبریزی)
آخرین اشعار ناب امیر علی مطلوبی (سخن سنج تبریزی)
|
مستزادی از مجموعه سالک نامه
وادی ِ عــشــــق
درد را بــوســـــیــده، درمــان می رویم ....... فـارغ از جـــــان می رویم
چون سرشک از گونه پنـهان می رویم ....... نـقـــش ِ بــاران می رویم
در طلـب،اســــتـاد عـشــــقـیــم از ازل ....... مُســتــزادیــم ،ای غــــزل
تـــا بـه یـک مـطلـوب ِ یــاران می رویم ....... هسـت ِ پـایــان می رویم
معـرفـت نوشیـده سر مست از شـراب ....... بی نـیـــاز از جــــام ِ نـاب
تـا بـه اســـتـغـنـای ِ پـیــمـان می رویم ....... مسـت ِ قــــرآن می رویم
جـام ِ دل تـا بـاده پُـر شـد،"هـو" بکـش ....... دیـده از هــر ســو بکــش
مســت ِ توحـیـدیـم و عـریـان می رویم ....... ســوی ِ فـرمان می رویم
نور ِ خالص چـون تـجـّلی زد به چـشـم ....... خالی از نفسیم و خشم
چـون زمــان پیـچـیده حیــران می رویم ....... دیــــده لــــرزان می رویم
چـاره ها، بیچـارگی،فـقر است و وصـل ....... بعــد ِ تـوحـیـد است اصـل
در فـنـا،خوشـحـال و خـنـدان می رویم ....... چـون غــزلخوان می رویم
تا سخن سنجی کنی،ای زُهـد و رنگ ....... بشکـنم کبـرات به سـنگ
از زمیــن تـا عــرش ِ جــانـان می رویم ....... صــاف و رقـصـان می رویم
کـافــــــرم بـشــــمار و تـنـــهـایـم گــُذار ....... کــُـفرم از ایــمــــان شُـمار
بـا "عـلـی" پـیـــدا و پـنــهـان می رویم ....... غـــرق ِ ایــمــان می رویم
_____________________________________________________
مطلوبی(سخن سنج تبریزی)
از سالک نامه
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.