جمعه ۲ آذر
زخم بستر (تقدیمی به حسین باران ) شعری از عباسعلی استکی(چشمه)
از دفتر شعرناب نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۲ ۲۳:۱۷ شماره ثبت ۱۵۶۳۸
بازدید : ۹۷۰ | نظرات : ۱۱۳
|
دفاتر شعر عباسعلی استکی(چشمه)
آخرین اشعار ناب عباسعلی استکی(چشمه)
|
در دل شبهای تاریک و سیاه
نیست در گیتی به جز انوار ماه
گاه ظلمت میکند فرمان دهی
سر به سر تاریک و از روشن تهی
بستری نازک بود کنجی خراب
رفته مهجوری ز رنجوری به خواب
چشم بسته با دلی امّیدوار
خسته تن از گردشش در روزگار
بسترش امّا کند نا مردمی
کی فلان یک لحظه ای بنشین کمی
روز و شب بر من سواری می کنی
طاقتم را طاق کاری می کنی
نیمه شب از بهر انجام نماز
می گشایی چشم از روی نیاز
بهر سجده نیست بر من اتّکا
کندِ زانو، دست با انگشت پا
مهر بر پیشانیت بنهاده ای
ضمن سجده هم چنان افتاده ای
روح امّا هر زمان سر می کشد
در خفا با قدسیان پر می کشد
پیکرت رنجور بر راز و نیاز
استواران تا شود خاور فراز
صبح گه کاشانه ات رنگین شده
بستر پاکت ولی خونین شده
خونِ زخم بسته چون جاری شود
با دلِ سرگشته هم کاری شود
زخم، از بستر نباشد یاد دار
این کند مهر شهیدان ماندگار
زخم خنجر، زخم نیزه ، نیش تیر
بر نشیند بر تن مردی دلیر
لیک چون کهنه شود جنگ و جهاد
زخم بستر ها همی ماند به یاد
چشمه ای باید که کارستان کند
چرک و خون از بسترت پاکان کند ( عباسعلی استکی 91/10/19 )
حسین عزیز امید که هر چه سریعتر شفا یافته به زندگی برگردی
یکی از مصائب کسانی که اسیر ویلچر و یا تختواب هستند عفونت است که بسرعت موجب درد و رنج این عزیران میشود. این عفونت ها معمولا در اثر رطوبت و سایش بدن با بستر و یا عفونت دستگاه دفع ادرار و غیره ایجاد میشود که در کشور ما متاسفانه هنوز تدابیر و دستور العمل های لازم جهت مبارزه با اینگونه عفونت ها تدوین نشده است.
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیباااااا