جمعه ۲ آذر
یک مجلس ترحیم به یادم نگرفتی شعری از حسین سپهری (پرواز)
از دفتر لیلی نامه نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ ۱۵:۵۸ شماره ثبت ۱۳۶۹۳
بازدید : ۶۴۰ | نظرات : ۴۷
|
دفاتر شعر حسین سپهری (پرواز)
آخرین اشعار ناب حسین سپهری (پرواز)
|
دیروز که جان را به تو دادم نگرفتی
چون گل به دل خاک فتادم نگرفتی
دستم چو نیام خم شمشیر دراز و
بی میل تو رفتی و زنادم نگرفتی
عمریست زهجران تو مغموم بگشتم
رفتی و غم از عمق نهادم نگرفتی
فرماندهیِ لشکر عشقم به که دادی؟
یک لحظه سراغی ز ستادم نگرفتی
بد ذات شدی و دگر احساس نداری
یک ذره ز خوش ذاتیِ آدم نگرفتی
هر خاطره و عشق زمن خاک نمودی
یک مجلس ترحیم به یادم نگرفتی.
حسین سپهری
ماهشهر
خوزستان فروردین 92
————————————-
زناد:واژه ایست عربی به چند معنی.
1-به معنی بازو که ریشه ی آن (زند ) به زبان عربیست که در شعر جمع بسته شده و (زناد)
و در زبان عربی زناد مثنی میباشد.
2-معنای دیگر آن یعنی وسیله ای که چاشنی شلیک را در اسلحه فعال مینماید(حجر الزناد)
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.