چهارشنبه ۷ آذر
تلنگر شعری از سیدیحیی حسینی
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ دیروز شماره ثبت ۱۳۴۰۱۲
بازدید : ۱۲ | نظرات : ۲
|
آخرین اشعار ناب سیدیحیی حسینی
|
((تلنگر))
باغی بود سرسبز،
مثمرثمر .
آسمانش نیل گون
آب شفاف زلال وگذرا
-----------------
به وصف: عالم مثال ،
جمله اجزا
بصیرومستمع.
عالم کثرت ووحدت توامان..
آهی ازدل ،
چوفعل سر زده،
آدمی ازخاک بافلاک...
چونان محو هیمنه،
وتماشای چگالی وجود.
که درژرفنای هیچ اندیشه ای
هرگزنگنجد...
درمسیرحادثه،
جانم انگارساغر این باده بود.
چون شرابی کهنه
ازعهد الست...
بتعدیل :
رغبتی گربود،
بی تجهیز بفتح اورست.
آگه اززندان بی دیوارجسم...
بذکرممتدولفظ فصیح،
لاجرم،
عدم صوت وکلام ...
شکرانه ای بالطبع،
ممدحیات .
آب دست وثنا،صلوات...
به تزکی،درتهیّوجایی ازبهرنماز،
آفتاب رفت بناگه،
غروبی دلپذیر...
بشگفتی همچُنان درپی جای،
از مشرق طلوع آفتاب..
.......................
درتداعی:
چو باز آمد بالین، درصدد.
قفل زندان بشکند.
درسرنوشت ،آدم بفحوای کلام،
انتخاب ش رقم می زند
-------
باسپاس ی وافر
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
زیبا
دلنشین
قلمتون سبز
پایدارواستوارباشید
استادگرامی