سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

بسم الله الرحمن الرحیم به سایت خودتان شعرناب خوش آمدید مدیر موسس سایت ادبی شعرناب فکری احمدی زاده(ملحق)

دوشنبه ۱۸ خرداد

چشمک

شعری از

بهمن بیدقی

از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد

ارسال شده در تاریخ شنبه ۳ آذر ۱۴۰۳ ۰۳:۲۰ شماره ثبت ۱۳۳۹۵۰
  بازدید : ۱۲۲   |    نظرات : ۲۵

رنگ شــعــر
رنگ زمینه
دفاتر شعر بهمن بیدقی

چشمک
 
حساب کتاب ما چه میشود ،
اِی دل ؟
تو که من را فروختی
تو که نگاه نکردی ، به تواناییِ این جسم
مرا با اینهمه خشم ، تا به این حد افروختی
مرا به ماجراهای ، سختی دوختی
میدانم تو هم دراین میانه ، حسابی سوختی
حتی ، دماغت سوخت ،
بوی سوختگی اش در دنیا پخش است
قبول کن ! حتی بیشتراز من ، تویی که باختی
چرا دراین راههای دشوار،
به هرهیچ ، دل باختی ؟
هی تاختی
هی تاختی
حتی نخواستی بشوی مانند تختی
مگرجهان پهلوان بودن بد بود ؟
نشستی روی تختی ،
حکمرانی میکنی بس عامیانه
جدایی تو ! ز دنیایی شهانه
سرم را بدجور به سنگها کوفتی
خودت را به آن راه مزن ! آری ،
ترا میگویم اِی ، دلِ کوفتی !
میدانم خیلی چیزها را به من گفتی ، اما دیرگفتی
مثل همانروزی که دختره ی نادون ،
به من یه چشمک زد و رفت ، دنبالِ کارش
تو او را ازهمان اول هم شناختی
حس کردی که او آدم نیود و یه مارمولک بود
گفتی به تو نگفتم ، چون مست بودی
میان رؤیاهات بیتاب بودی
مرا بدست غمها دادی اِی قلب ! مفتی مفتی
مُفتیِ اعظم که نبودی
ولی من مثلِ تو نیستم ، دلِ نادون !
مرامم نیست نگویم دوسه قدم بعد ،
زیر پای تو یه چاله ست
مواظب باش نیفتی !
 
بهمن بیدقی 1402/10/20
۸
اشتراک گذاری این شعر
نقدها و نظرات
شاهزاده خانوم
يکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳ ۱۶:۲۶
درود بر جناب بیدقی هنرمند خندانک
زیباست و خودمونی خندانک
بهمن بیدقی
بهمن بیدقی
يکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳ ۲۰:۵۹
با سلام و عرض احترام هنرمند بزرگوار
با سپاس فراوان از لطف بیکرانتان
سلامت باشید
ارسال پاسخ
محمد رضا خوشرو (مریخ)
يکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳ ۲۰:۵۲
درود جناب بیدقی جالب و خلاقانه بود
موفق باشید .
خندانک
بهمن بیدقی
بهمن بیدقی
يکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳ ۲۰:۵۸
با سلام و عرض احترام آقای خوشرو بزرگوار
با سپاس فراوان از لطف بیکرانتان
مؤید باشید
ارسال پاسخ
شهرام بذلی
يکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳ ۰۸:۵۲
درود و احترام جناب بیدقی گرانقدر
پر مفهوم و زیبا سروده اید
موفق باشید
بهمن بیدقی
بهمن بیدقی
يکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳ ۰۹:۱۰
با سلام و عرض احترام آقای بذلی بزرگوار
با سپاس فراوان از لطف بیکرانتان
مؤید باشید
ارسال پاسخ
محمد باقر انصاری دزفولی
يکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳ ۰۹:۱۷
سلام ادیب واستاد گرامی
عالی
دلنشین
بسیارز یبا
هزاران درودبرشما
خندانک خندانک خندانک خندانک
بهمن بیدقی
بهمن بیدقی
يکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳ ۰۹:۳۹
با سلام و عرض احترام استاد بزرگوار
با سپاس فراوان از لطف بیکرانتان
سلامت باشید
ارسال پاسخ
مرتضی میرزادوست
يکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳ ۱۳:۳۰
سلام و عرض احترام جناب بیدقی گرامی خندانک
ارزشمند و زیباست
خندانک خندانک
بهمن بیدقی
بهمن بیدقی
يکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳ ۱۴:۱۱
با سلام و عرض احترام آقای میرزادوست بزرگوار
با سپاس فراوان از لطف بیکرانتان
سلامت باشید
ارسال پاسخ
مریم عادلی
يکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳ ۱۷:۰۰
درود استاد
جالب بود خندانک خندانک خندانک
بهمن بیدقی
بهمن بیدقی
يکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳ ۲۰:۵۹
با سلام و عرض احترام هنرمند بزرگوار
با سپاس فراوان از لطف بیکرانتان
سلامت باشید
ارسال پاسخ
یاسر قادری
يکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳ ۲۰:۲۶
درود بر شما جناب بیدقی خندانک خندانک
بهمن بیدقی
بهمن بیدقی
يکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳ ۲۱:۰۰
با سلام و عرض احترام آقای قادری بزرگوار
با سپاس فراوان از لطف بیکرانتان
سلامت باشید
ارسال پاسخ
معصومه خدابنده
يکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳ ۲۲:۱۲
درود و ارادت جناب بیدقی گرامی
سروده ی زیبایی ست
موفق باشید
بهمن بیدقی
بهمن بیدقی
يکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳ ۲۲:۳۱
با سلام و عرض احترام هنرمند بزرگوار
با سپاس فراوان از لطف بیکرانتان
مؤید باشید
ارسال پاسخ
محمد گلی ایوری
دوشنبه ۵ آذر ۱۴۰۳ ۰۵:۳۷
سلام و عرض احترام جناب بیدقی عزیز

زیباست و جالب به خصوص با پرسش (حساب کتاب ما چه میشود ،
اِی دل ؟)

جسارتا در (( حس کردی که او آدم نیود و یه مارمولک بود))
مشکل تایپی وجود ندارد؟

پاینده باشید
خندانک خندانک خندانک
بهمن بیدقی
بهمن بیدقی
دوشنبه ۵ آذر ۱۴۰۳ ۰۶:۲۸
با سلام و عرض احترام آقای گلی ایوری بزرگوار
با سپاس فراوان از لطف بیکرانتان
سلامت باشید
بله ، نبود نیود تایپ شده ، پیریه و پیرچشمی
ارسال پاسخ
محمد اکرمی (خسرو)
دوشنبه ۵ آذر ۱۴۰۳ ۱۱:۲۱
درود جناب بیدقی
زیبا قلم زدید و به قول شاهزاده خانم خودمونی و دلنشین
پیروز و دلشاد باشید
خندانک خندانک خندانک خندانک
بهمن بیدقی
بهمن بیدقی
دوشنبه ۵ آذر ۱۴۰۳ ۱۲:۴۲
با سلام و عرض احترام آقای اکرمی بزرگوار
با سپاس فراوان از لطف بیکرانتان
سلامت باشید
ارسال پاسخ
فرامرز عبداله پور
دوشنبه ۵ آذر ۱۴۰۳ ۱۴:۵۳
درود
مثل همیشه
زیبا و دلنشین
سروده اید
⚘⚘⚘⚘
رقص قلمتان ابدی
بهمن بیدقی
بهمن بیدقی
دوشنبه ۵ آذر ۱۴۰۳ ۱۵:۱۷
با سلام و عرض احترام آقای عبداله پور بزرگوار
با سپاس فراوان از لطف بیکرانتان
سلامت باشید
ارسال پاسخ
مدینه ولی زاده جوشقان
دوشنبه ۵ آذر ۱۴۰۳ ۱۵:۳۴
درود بر شما جناب بیدقی گرامی خندانک
جالب و دلنشین بود
شاد و سلامت باشید در پناه حق خندانک
بهمن بیدقی
بهمن بیدقی
دوشنبه ۵ آذر ۱۴۰۳ ۱۵:۳۹
با سلام و عرض احترام هنرمند بزرگوار
با سپاس فراوان از لطف بیکرانتان
سلامت باشید
ارسال پاسخ
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


ارسال پیام خصوصی

نقد و آموزش

نظرات

کاربران اشتراک دار

محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک

مشاعره

شاهزاده خانوم

در مبل فرو رفتی ااا در مبل لرزیدی ااا در مبل عرق کردی ااا پنهانی بر گوشه ی تقویم نوشتم ااا نهنگی که در ساحل تقلا می کند ااا برای دیدن هیچ کس نیامده است
طاهره حسین زاده (کوهواره)

تنگ نظرهای طمع پیشه باز بر سر مردم آوار می شوند جنگ و جدالِ بیخودی در ره است موجب خسارت بسیار می شوند ااا سلاملار اولسون استاد فخوری گرانقدر زنده باشید دور از گزند اغیار مردم آزار در سایه سار امن الهی سلامت و سرافراز بمانید
رحیم فخوری

رنگ رخسار زنان سپیدتراز کفن مرگ چشمهای ترسازشیشه پنجره دنبال راه گریز می گردد بچه نیز این آتش بازی را دوست ندارنددیوارها بدنبال عصای زیر بغل آدم بزرگها دهانشان می جنبد نه برای خوردن ذ کر ودعا تنها پناه ادمهای بی دفاعبله امشب تبریزیان لحظه های پر اضطراب شب را به حرام چشمان بیدارشان می کنند ودرنفرین بازیگران سریال جنگ نفت
طاهره حسین زاده (کوهواره)

دوباره جنگ دوباره حضور بمب اتم ااا دوباره آینه های شکسته ی مردم ااا پدافند تبریز و صداهای انفجار
محمد حسنی

در آن هنگام که گدایی می میرد هیچ ستاره ی دنباله داری نیست ولی در مرگ شاهزاده گان تمامی آسمانها نور افشانی می کنند
کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
0