سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 28 مهر 1403
    16 ربيع الثاني 1446
      Saturday 19 Oct 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        شنبه ۲۸ مهر

        کلیک رنگ شده

        شعری از

        محمدرضا آزادبخت

        از دفتر جُوازِ یک دست نوع شعر سپید

        ارسال شده در تاریخ دیروز شماره ثبت ۱۳۳۲۲۴
          بازدید : ۱۴   |    نظرات : ۱

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه

        دوشیزه هر گز نگو 
        چشمهایت فرصت عبثی ست 
        عاجزانه
        در پایان کلام مردانی می آید 
        که دیوانه وار کلیک ل وژ را رنگ می کنند 
        .
        خارج از بوته ی جنون 
        قرارمان این باشد 
        سر سام آور دوباره دمساز شویم 
         
        دوشیزه هرگز نگو 
        دیگر کنجکاو نمی شوی 
        زیر درختی که کلاغ ها 
        کوچه ها را به قریه قرین پنجره ها می برند 
         
        من از طلوع پاهایم 
        در مشتاقی کفش فهمیدم 
        دنیا شاهکار فاصله هاست 
        از طلوع مشعل ها  کنار خورشید نمی هراسم 
        از طلوع دریچه ها کنار آفتاب 
        خاک پنداری شبیه باران دارد 
        پنداری شبیه سپیده 
        چقدر سپیده ها به غریزه ی من نزدیکند 
        چقدر باغ روی تفکر یک برگ 
        از شبنم ها می هراسد 
         
        دوشیزه هر گز نگو 
        افق بی واسطه
         سلامت به خانه خواهد رفت 
        بی واسطه باغ 
        وزن کفش های مرا احساس خواهد کرد 
         
        هرگز نگو 
        از تبار سایه ها ریاضت دیده ای 
        نگو 
        پنجره گوش پنهان زنی خواهد بود 
        تن خفته ی غنچه را 
        سرگردان بی خیالی خود می کند 
         
        ای اقیانوس چنگ نوازشگر 
        رقص کدام زن 
        در قایق پاییز زیباست 
        دنیا دست عبث پنهانی ست 
        برای کلیک ل رنگ شده 
        با احترام محمدرضا آزادبخت 
        ۰
        اشتراک گذاری این شعر
        ۲ شاعر این شعر را خوانده اند

        بهمن بیدقی

        ،

        محمدرضا آزادبخت

        نقدها و نظرات
        بهمن بیدقی
        ۳ ساعت پیش
        با سلام و عرض احترام آقای آزادبخت بزرگوار
        درود بر شما
        خندانک خندانک خندانک
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        2