سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

دوشنبه 16 مهر 1403
    4 ربيع الثاني 1446
      Monday 7 Oct 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        دوشنبه ۱۶ مهر

        روزهای وصل

        شعری از

        ایمان کاظمی ( متخلص به ایمان )

        از دفتر به رنگ دل ( مجموعه اشعار نو و تصنیف ها ) نوع شعر نیمائی

        ارسال شده در تاریخ دیروز شماره ثبت ۱۳۲۹۱۷
          بازدید : ۵   |    نظرات : ۰

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        آخرین اشعار ناب ایمان کاظمی ( متخلص به ایمان )

        این وحشی سیاست دوران که بگذرد
        این حجم از سیاهی انسان که بگذرد
        وقتی که روزگار
        خالی شود ز آتش اندوه بار جنگ
        وقتی سبک شود تن این خاک مهربان
        از یاغیان قدرت و گردن کشان زجر
        وقتی سپیده سر زند از پشت کوه صبر
        وقتی که اختیار
        ساکن شود به کوچه ی نا مهربان جبر
        وقتی شکوفه زار سخاوت به گل نشست
        وقتی کرم ز ریشه بچیند عذاب فقر
        وقتی خمیده شد کمر اژدهای فخر
        وقتی کلاغ خانه کند بر سریر قصر
         
        شاید هزار سال دگر یا هزار نسل
        نسلی سپید سر زند از دودمان ما
         
        آن روزها سخن دگر از شاهزاده نیست
        دیگر حدیث مکر و فریبی دوباره نیست
        دیوانه ها رئیس ستمگر نمی شوند
        فرزانه ها کبوتر بی پر نمی شوند
        از سرزمین هوش و ذکاوت دریچه ها
        می پاشد از علوم معطر نتیجه ها
        دشت کویر تازه شود در مسیر باغ
        انبوه شاخه ها بزند بر کویر طاق
        نیلوفر از سیاهه ی مرداب سرد پیر
        در برکه خانه ای بخرد رو به آفتاب
        همسایه ها به سفره ی هم نان دهند قرض
        فرقی نمی کند عرب و کرد و ترکمن
        با گفتمان تازه در آن روزگار وصل
        دنیا شود همایش ایران بدون مرز
         
        حالا که در کشاکش این بخت و سرگذشت
        هر روز عمرمان به شب تازه ای گذشت
        جانا در آن سپیده و سرفصل زندگی
        جانی دوباره ام بده آن سوی درگذشت
        ۱
        اشتراک گذاری این شعر
        ۱ شاعر این شعر را خوانده اند

        فرامرز عبداله پور

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        2