پنجشنبه ۱ آذر
به ناپایداریِ پائیز شعری از بهمن بیدقی
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ ۱۳:۰۹ شماره ثبت ۱۳۲۸۹۵
بازدید : ۳۸ | نظرات : ۱۲
|
آخرین اشعار ناب بهمن بیدقی
|
به ناپایداریِ پائیز
منم و رفتاری ،
به ناپایداریِ پائیز
گاهی مثل برف سرد و،
زیرِپا لیز
گاهی چون بخاری گرم و،
خندان همچو پانیذ *
گاهی گریان ، همچو باران
گاهی خون سرد ،
همچو یک دارزده بر دار،
نمادی بر، اعتراضی تند و تیز
گاهی خون گرم
همچو درحالِ شکنجه ای ،
وارونه از سقف ، آویز
چه دنیایی ست
گاهی پا هست و،
گاهی پا نیست
گاهی فعالم و گاهی ،
همچون مترسکِ جالیز
چاره ای نیست
باید دنیا را تحمل کرد
همانگونه که تحمل میکند ما را
یکریز، گریزانم از سگ
چونکه ارمغان اش هاری ست
ای بَدا او که ،
حتی از بوی عشق عاری ست
تو ای عاشق ! بپاخیز
معشوق درانتظارست ،
حتی منتظرتر از تو
آذین بسته است برایت ، پارادیس **
اینهمه ناپایداری ، واقع ازچیست ؟
نکند ناپلئون وجودت ، هوسش هوایی شده ،
درهوای پاریس
کاش بهاری میشد ، رفتارِمنِ زمستانی بجای پائیز
*پانیذ = قندِ مکرر
**پارادیس = همان پردیس و بهشت
بهمن بیدقی 1403/7/12
|
نقدها و نظرات
|
با سلام و عرض احترام آقای شریفی زاد گرانقدر بزرگوارید سپاس بیکران از لطف و مهر بیکرانتان سلامت باشید و شادمان | |
|
با سلام و عرض احترام استاد گرانقدر بزرگوارید سپاس بیکران از لطف و مهر بیکرانتان سلامت باشید و شادمان | |
|
با سلام و عرض احترام هنرمند گرانقدر بزرگوارید سپاس بیکران از لطف و مهر بیکرانتان سلامت باشید و شادمان | |
|
با سلام و عرض احترام استاد گرانقدر بزرگوارید سپاس بیکران از لطف و مهر بیکرانتان سلامت باشید و شادمان | |
|
با سلام و عرض احترام آقای آزادبخت گرانقدر بزرگوارید سپاس بیکران از لطف و مهر بیکرانتان سلامت باشید و شادمان | |
|
با سلام و عرض احترام آقای عبداله پور گرانقدر بزرگوارید سپاس بیکران از لطف و مهر بیکرانتان سلامت باشید و شادمان | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.