ای دل تو از این زندگی و پای گرفتار چه دیدی؟
شب ها همه بیخوابی و جز دیدهٔ خونبار چه دیدی؟
مانند گلی بودی و زیبایی ات از چشم همه دور
جز سرزنش و زخم و بلا از خس و هر خار چه دیدی؟
سردرد مداوم به خودت دادی و از خنده فراری
جز گریه و آهنگِ غم و ، زخمهٔ گیتار چه دیدی؟
از آن همه خوبیِ تو یک بار کسی لب نگشوده
جز دغدغه یا وظیفه یا مفت خریدار چه دیدی ؟
تا پای تو لغزید همه دشمن جانت شده از قهر
غیر از ستمِ آن همه بیمار و طلبکار چه دیدی؟
از درد گرانت دل سنگین دلِ سنگ از نفس افتاد
ای بی خبر از خانهٔ تاریک و عزادار چه دیدی؟
عمرت سر بازارِ رفاقت ، زده ای چوبِ حراجی
از مردم فرصت طلبِ کوچه و بازار چه دیدی؟
در آینه بر سینهٔ دیوارِ ترک خورده نشستی !
از آینه و سردی و بی روحیِ دیوار چه دیدی؟
قصری که در آن خانهٔ امید دلت بود فرو ریخت
جز یک نفسی بریده از ریزش آوار چه دیدی؟
تا کی غزل از چشمِ ترِ "پونه" به تصویر کشانی!
از مدّعیان این همه خواهان و هوادار چه دیدی؟
افسانه_احمدی_پونه
─┅─═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═─┅─
شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام رئوف ،یاور بیکسان و بی پناهان حضرت رضا علیه السلام تسلیت باد
"ای حرمت قبله حاجات ما"