مضطرب اولدیم سنون زلفِ پریشانون گوریپ
باشیما دنیا دولاندی چشمِ گریانون گوریپ
قالمامیشدیم ایندییه تک بیر بئله برزخده من
جسمیمه رعشه دوشوبدور خسته اول جانون گوریپ
بو نه حالت دیر منه اوز وئرمیش ای محبوبِ من
قلبیمه دوشمیش تلاطم گوزلر اول خالون گوریپ
غصّه لندیم دردیدن اشکیم دایانمیر نیله ییم
اول شکسته حالتیله زرد رخسارون گوریپ
عالمی حالِ فنا ایچره گوریبدیر اول زمان
گوزلریم تا کی سنون افسرده احوالون گوریپ
کونلومه یئتمیش کَدَر محنت آلیپدیر جانیمی
اول نگارین حُزنیله لعل دُر افشانین گوریپ
روزگاریم ناله و افغان ایله اولمیش قارا
ساحلِ غمده اوتورمیش عشقِ سوزانین گوریپ
بینوا شاعیر نئجه دوزسین بو غمدن اُلمَسین
دردمندلرله یتیم لر آه و افغانین گوریپ
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
مضطرب شدم تا اینکه زلف پریشانِ تورا دیدم
دنیا به سرم چرخید تا اینکه چشم گریانِ تو را دیدم
تا به حال در چنین برزخی گرفتار نشده بودم
لرزه به جسمم افتاده تا اینکه جانِ خسته ی تورا دیدم
این چه حالتی است به من رو آورده ای محبوبِ من
قلبم به تلاطم افتاده تا اینکه چشمهایم خال زیبایِ تو را دیده
از درد به غصه افتادم و نمی توانم جلو اشکِ چشمهایم را بگیرم
تا اینکه با حالتِ شکسته رُخسار زرد تو را دیدم
عالم را در حالِ فنا دیده است آن زمان
چشمهایِ من تا که حالِ افسرده تورا دیده است
دلم پر خون شده و حُزن و اندوه جانم را گرفته
تا اینکه با حالتِ حُزن لعل دُر افشان نگارِ خویش را دیده است
روزگارم با ناله و افغان سیاه شده است
تا اینکه عشقِ سوزان خویش را نشسته در ساحلِ غم دیده است
شاعر بیچاره چطوری دوام بیاورد و از غم وغصّه نمیرد
تا آه و افغان دردمندان و یتیمان را می بیند
سلاملار اولسووون ایگیت قارداش
گئوزل و دیرلی یازیپسیز
قافیه لریز الحاقی دیلر تازاشدان یازین 😊
[پریشان - گریان - جان - خال - رخسار - احوال - افشان - سوزان - افغان ] + پسوند ون
باخین گئور نه قدررر تفاوت لر وار قافیه لریزده ؟
سلامت و دلشاد باشید