جمعه ۲ آذر
بلبل یا خوک ؟ شعری از بهمن بیدقی
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۳ ۰۶:۱۷ شماره ثبت ۱۳۱۲۷۶
بازدید : ۷۷ | نظرات : ۸
|
آخرین اشعار ناب بهمن بیدقی
|
بلبل یا خوک ؟
حظ میبَرَد خوک ،
درون خوکدونی
اما بلبل ،
هیچوقت پیدایش نشد ،
درون خوکدونی
داستان پاکی را تو هم میدونی
چه حالی داره پاکی !
بلبل چهچهه میزد :
برو عاشقِ رَب شو،
تا آنجا که میتونی
صفا درون پاکی ست
اگر چو سرسرا باشد، رضوان ،
ایمان هست چون ستونی
بهشت اگر یه چلچراغ باشد
خوب آنرا نصب اش کن ،
برطاقِ ایده هایت
بهر نیفتادنش ، خیلی تلاش و سعی کن ،
تا میتونی
یکی مغرور بود به خود
یکی ازاو پرسید :
بلبل یا خوک ، بگو کدومی ؟
میبوسم خاک پاکِ آن قدومی ،
که آخرش رسد به معبود پاک
نه آنکه رَوَد به راهی توتونی
توکل کن به خدا
بگو به او : ای خدا !
" مِن ذنوبی ، استنقذونی " *
*بمعنای : ز هرگناهی رهایم کن
بهمن بیدقی 25/4/1403
|
نقدها و نظرات
|
با سلام و عرض احترام هنرمند ارجمند بزرگوارید بینهایت از لطفتان سپاسگزارم سلامت و شاد و مؤفق باشید | |
|
با سلام و عرض احترام استاد ارجمند بزرگوارید بینهایت از لطفتان سپاسگزارم سلامت و شاد و مؤفق باشید | |
|
با سلام و عرض احترام آقای سهیلی ارجمند بزرگوارید بینهایت از لطفتان سپاسگزارم سلامت و شاد و مؤفق باشید | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
سلام و درود
نیایشی زیبا و خلوص پرور
مناجاتی ناب با پایانبندی عالی و آموزنده
زنده باشید