پنجشنبه ۱ آذر
صراط مستقیم ۱ شعری از رسول دبیر (نافذ)
از دفتر شوق حضور نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ ۲۱:۱۲ شماره ثبت ۱۳۱۰۳۲
بازدید : ۹۱ | نظرات : ۱۳
|
دفاتر شعر رسول دبیر (نافذ)
آخرین اشعار ناب رسول دبیر (نافذ)
|
صراط المستقیم
بخودآ وبه خود مروهرراه
نبود راه من تهی از چاه
چون نبینی توخود کجا بینی
بخودآ ناخدای خودبینی
بگذر زسیم و یک دمی زر گر
بخودآ و در خود آن الف بنگر
از سه نقطه الف هویدا شد
الفی درحروف پیدا شد
اولین نقطه بود نامش ذات
جلوه در جلوه گشت ذریات
دومین نقطه فعل شد نامش
آگهی تو عقل مینامش
سومین نقطه شد صفت جانا
که توان تو این بود دانا
اصل علم باشد آن نقطه
خفته را خفته کی کند پخته
بر تمام حروف الف نور است
چشمها بدون آن کور است
ذات و فعل وصفت دریاب
در وجود خود این سه گنج ارباب
خط بطلان بکش به هرچه که غیر است
برسدهرچه از خدا خیر است
قصداگر بودهمیشه آن مقصود
دورگرددبلا به لطف آن معبود
|
نقدها و نظرات
|
باسلام و درود متقابل بسیار بسیار ممنونم استاد بزرگوار زنده باشيد ⚘⚘ | |
|
باسلام و درود متقابل بسیار بسیار ممنونم استاد کریمی ارجمند زنده وسلامت باشید ⚘⚘⚘ | |
|
باکمال تشکر از بذل توجه استاد عبدالله پور ارجمند سلامت باشید ⚘⚘ | |
|
بادرود فراوان بسیار بسیار ممنونم از تفقد عالی روزگار بکام استاد نجفی ارجمند ⚘⚘⚘ | |
|
باسلام و عرض ادب دوست عزیز و ارجمندم روزگار بکام مشتاق دیدار ⚘⚘⚘ | |
|
با سلام و درود بسیار بسیار ممنونم از بذل توجه و تفقد عالی استاد عادلی ارجمند روزگار بکام سلامتی برقرار باد ⚘⚘⚘ | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و آموزنده بود