جمعه ۲ آذر
رسانيد بر همه شعری از سید مصطفی سامع
از دفتر لاله زار سامع نوع شعر قصیده
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۰۱:۰۴ شماره ثبت ۱۳۰۷۱۸
بازدید : ۱۰۴ | نظرات : ۶
|
آخرین اشعار ناب سید مصطفی سامع
|
رسانید بر همه
امـروز روزِ چیـست کــه شــادی مکـرراست؟
ارض وسما نگر چه عجب عیش گستر است
آید نــدای هلــهــله عـــــرشـــــــیان به گوش
پاکوبی و ســماع و نـواهــــای خوشتر است
گــــویا بهــار ســـر زده در مـــــاه ذیالحجه
هر ســـو جهـــان پیر، چو گلزار اخضر است
پاشیده عطـــــر نافـــه ی آهــــو به هر کنار
بوی خوشــــی وزد کــه جهانی معطر است
هر جـــا به پاســت جشــن طرب بر ملا ملا
هر جــــــا نـــــوای بلبل و قمری فراتر است
ساقـــــی کـــجاست بــاده به ساغر کند دمی
امــــــروز روز بـــــاده و ساقی وساغر است
بشـــنو ز جـــان و دل که بســـازم عیان همی
روز غــــــدیر روز شـهنـــشاهی خیبــر است
آمـــد نبــــی ز بعـــد حـــج انــدر غـــدیر خم
گفتا که امر حــــق شـــده لازم به منبر است
وانــگاه بساخـت منبــــری انــــدر میان جمع
زیبـــا و هم رفیــــع و وســـیع وبـرابر است
بـــــالا برفـــت آن شـــه والای عالــــــمیـــن
تابنـــده از رخـــش همــه افلاک یکسر است
ای حـــاضـــران دهـــر رســـانید بـر هـــمـــه
دارم یــــــکـــی پـــیام ز داداراکــــــبر است
یا أیُّهَا الرَّسُـــول تـــو تبلـــــیغ کـــــن چنین
این امر مـــا برای همـــه خلــق گستر است
امـــروز گشـتـه دیـن به شما کامــل ای نبی
نعمـت تمـام گشتــه و این دین برتر است
بگـــرفـــت دســــت حیدر صفدر نبی دمی
دســـت علی بلنــــد به دســـــت پیمبراست
بر هر کسی که میر و امیـــرم نبـــی بگفت
از بعد من علی به همه میــــر و رهبر است
هر کس که با علی بکند بغــض و کینه ای
جایش یقین بدان که همان قعر سقر است
اعـــــدای مرتـــضی بود اعـــــدای مصطفی
اعدای شــان بدان همه مغضوب داور است
حمـــد وثنــــای رب بنـــــما سامـــعا مـــدام
با مهـــرمرتـــضی دو جهـــــانت منور است
دوشنبه ۱۴_۰۳-۱۴۰۳
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
🍃صلّیاللهعلیکیاحیدرکرّاریامرتضیعلی🍃