جمعه ۲۵ آبان
از سنخ نور شعری از فریباایازی روزبهانی
از دفتر آتش احساس نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ ۲۳:۵۷ شماره ثبت ۱۳۰۲۰۵
بازدید : ۱۴۰ | نظرات : ۱۲
|
دفاتر شعر فریباایازی روزبهانی
آخرین اشعار ناب فریباایازی روزبهانی
|
از سنخ نور
سرابی در بیابان مانده درگِل !
چه بی احساس وادادی تو ای دل
مزامیر صبوحی دست کاهل
پرنده تر ز عنقا کیست کامل
هوای مرغ آمین دارد این دل
که بی حاجت نباشد هیچ مشکل
شبی خاموش با اخترنشینی؛
چو عقل سرخ می تابی به محفل
ترا تشکیک خاصی* شد منوّر
شتابان حول محور بود حاصل
به " اشراقی" و هم آن" نور باقی"
تجسّم داده آدم چون هیاکل
چو عالم در وجودش نور ساطع
مشکک کرده برهان و دلائل
به راه معرفت می غیژ و می رو
که در راهش نباشد هیچ حائل
شعاع معرفت در دل بتابد؛
دگر در گِل نماند مرغ عاقل
|
|
نقدها و نظرات
|
درود و سپاس از شما بانوی واژه ها | |
|
درود و سپاس | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
درودبرشما بانوی عزیز
زیبا ودلنشین بود