یا رب از جامِ وجودت بر همه وجدان بده
ذاتِ پاک و ، سینه ای آکنده از ایمان بده
در میان هر رگ و هر مویرگ از جسمِ ما
خون پاکی و وفا و ، عشق را جریان بده
دردهای لاعلاجِ کینه و ، حرص و طمع ؛
را به مِهر و شوربختی های خود درمان بده
قلب های زخمی از نامردی و آزردگی ؛
هر کدامش را پناه و گرمیِ دامان بده
چهره های غم گرفته یا عبوس و تلخ را
سیبِ سرخ مهربانی ، با لبی خندان بده
روی دلهای شکسته مرهمی شیرین گذار
بر تب و سردی و بی تابیِ شان سامان بده
گفته بودی بندگان با هم برابر می شوند
مردها را با زنان در حقشان یکسان بده
از بلاهای طبیعی دور کن این خاک را !
یک ستون و سقفِ محکم روی هر ویران بده
سایه های شوم و بدبختی و نکبت را ببر
جای آن آرامش و آسایش و عرفان بده
پای هر خاری که میروید به روی هر زبان
بذر گلهای محبّت ، چشمهٔ جوشان بده
آسمان آبی ات را غرق در پرواز کن !
ساحلی آرام و دور از غرّش طوفان بده
چشم های منتظر مانده به ره روشن شود
بر کویرِ خشک و بی آب و علف باران بده
چادرِ صلح و عدالت را بکش روی جهان
بر تمام رنج های بی ثمر ، پایان بده
ریشه کَن کُن ریشه های سمّیِ این باغ را
در کنار جویباران ، "پونه" ها را جان بده
افسانه_احمدی_پونه
سلام افسانه بانوی زیبانگار
چه دعاهای قشنگی مرحبا
الهی آمین دعاهایتان مستجاب
روزگاران تان خوش
به اشعار شاعران سایت نیز سربزنید