سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 8 ارديبهشت 1403
    19 شوال 1445
      Saturday 27 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        شنبه ۸ ارديبهشت

        مانند کامیون که سگی زیر می‌کند

        شعری از

        محمد ساکی

        از دفتر دفتر چارم: عرفانی اعتقادی نوع شعر آزاد

        ارسال شده در تاریخ جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ ۱۸:۱۲ شماره ثبت ۱۲۸۴۸۱
          بازدید : ۴۶   |    نظرات : ۳

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه

         
         
         
        بنام خدا
        مانند کامیون که سگی زیر می‌کند
        طراحِ چرخ، حادثه تصویر می‌کند
        اربابِ ماجرا که فلک در رکاب اوست
        بر اسبِ مست، بختِ که زنجیر می‌کند
        بختم اگر ز قد بلندت بلندتر
        از دل بگو خداش چه تقدیر می‌کند
        جایی که حرفِ فرصتِ از دست رفته است
        از ریشه موش، فاجعه هر شیر می‌کند
        لابد طلسم خورده به اقبالِ سرنوشت
        از بس جوانِ جنگِ تو را پیر می‌کند
        در فکرِ دوریِ سفر و سیرِ دل مباش
        پروازهای او همه جا دیر می‌کند
        دستش برای چیدن ماهش رسیده است
        با آنکه در میان گلو گیر می‌کند
        بگذار تا دمار فلک را در آورم
        ساطور اگر چه دستِ تو را زیر می‌کند
        کوچکتان محمد ساکی
         
         
         
        ۳
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        عباسعلی استکی(چشمه)
        يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ ۲۲:۲۸
        جالب و زیباست خندانک خندانک خندانک
        جواد مهدی پور
        يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ ۰۹:۱۹
        درود بر شما جناب ساکی گرامی

        زنده باشید

        خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک
        محمودرضا رافعی (رافع)
        دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ۰۷:۴۸
        یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ
        یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ
        یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ
        حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَال
        درود ها هنرمند این شعر ارزنده
        با سپاس ، پیشاپیش طلوع عید شادی
        را تبریک و تهنیت عرض نموده ؛ همراه با
        آرزوی سلامتی و خرمی برای شما و خانواده گرامی خندانک
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0