شنبه ۳ آذر
مسافر بغداد (شهبد سلیمانی) شعری از داماد خراسانی
از دفتر ولایت نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ ۱۹:۵۲ شماره ثبت ۱۲۶۶۳۵
بازدید : ۱۷۹ | نظرات : ۴
|
آخرین اشعار ناب داماد خراسانی
|
شرری افروخت، شد آتش سوزان جگرم
پایتاسر، نگران بود به هر سو نظرم
خواب بودیم و به غفلت صبح کردیم آن روز
سیزده، جمعهی دی، کاش میآمد خبرم
مرغ حق، چون طَیَران کرد ز پرواز سرا،
بستم از وادی بهجت چمدان سفرم
صبح دی، نحسترین سیزده دوران بود
خبر بغداد، ویران کرد صبح و سحرم
شهریار این بیت در داغ حبیبش بسرود
لیک در سوگ تو بود این شعر دائم به سرم:
سیزده را همه عالم به در امروز از شهر،
من خود آن سیزدهم کز همه عالم به درم
دامــاد خراسانی
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.